Manresa

Els regidors republicans s'arremanguen pel Cardener

ERC, Manresa, Àngels, Santolària, riu, Cardener
Regidors i executiva col·laborant en la neteja de la llera del riu Cardener
Manresa és una ciutat que ha nascut i crescut acorruada en un meandre del riu Cardener, però donat l’orografia del municipi sempre ha viscut d’esquena a ell. La posició elevada de la ciutat i el cingle que hi ha just l’altra banda del riu ha dificultat el creixement per aquell costat i la seva incorporació en el tramat urbanístic.

No obstant, hem de reconèixer la seva contribució en el desenvolupament històric de la vila. Primer, satisfent la set de la població i, després, col·laborant en el creixement industrial dels segles XIX i XX.

Per tal de retornar la solidaritat que la ciutat ha rebut del Cardener, la Fundació Rosa Oriol va preveure realitzar tres intervencions per a netejar la llera del riu. El mes de setembre es va dur a terme la primera d’elles i aquest novembre la segona. Tant en  una com en l’altra han participat desenes de voluntaris, d’entre els quals podem destacar els regidors republicans Marc Aloy, Àngels Santolària i Pol Huguet, a més de membres de l’executiva com el Miquel Leon, mostra de la consciència d’ERC per a recuperar un element important del municipi i pels seus habitants, i retornar-los un espai natural, net i viu.

Hem de tenir en compte que Manresa no només és la ciutat –carrers, edificis, enllumenat...–, sinó tot el terme municipal, que va més enllà de les entitats de població. Manresa és tot allò que ens envolta, és l'equilibri entre l'artificial i el natural,el què ens permet que, quan veiem des de la fredor de l’asfalt la verdor que abraça la ciutat, estiguem orgullosos de ser d’on som. Hem d’estar orgullosos del nostre patrimoni urbà i natural.