Manresa

Un 2021 per mirar cap al futur

Marc Aloy i Guàrdia, alcalde de Manresa

Acabem de tancar el 2020, un any complex i dolorós, especialment per a totes aquelles persones que han patit la malaltia de la Covid-19 i per a les famílies que han perdut éssers estimats. Aquesta pandèmia ens ha colpit de manera inèdita i brutal, a tot el món i, sobretot, a aquelles persones més vulnerables. Qui ens havia de dir que malgrat els avanços de la ciència i la tecnologia, un virus invisible posaria en qüestió tot el sistema. Però aquesta pandèmia també ha fet sortir el millor de nosaltres mateixos. Els valors de la solidaritat, la perseverança, la tenacitat, el treball comunitari, i la convicció generalitzada que només en sortirem (ara sí) si som capaços de fer un canvi de model. Un model que aposti per la recerca i la investigació, pel producte de proximitat, pel respecte a la terra, per un món més just i sostenible. I fer-ho teixint el màxim d’aliances i complicitats. Des de l’Ajuntament hem sumat esforços per tirar endavant un pla de reconstrucció que des del mes de març ha intentat donar resposta a les persones autònomes, al món del comerç i la restauració, a les persones grans i que viuen soles, als infants, etc.

Però aquest 2020 també ens deixa enfilats un munt de projectes, alguns dels quals amb un suport important d’altres administracions. Projectes que han de reforçar la capitalitat de la nostra ciutat, com la nova seu de la Generalitat a la Catalunya Central; la integració de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la trama urbana, que ens ha de permetre transformar el centre de la ciutat; la compleció de l’avinguda dels Països Catalans per millorar la mobilitat, connectar barris i treure trànsit de la Font i la Sagrada Família; la millora del Parc del Cardener, per seguir posant en valor el riu; i un munt de projectes socials per ajudar aquells que més pateixen. Serà l’any de l’avantsala de Manresa 2022, una oportunitat per transformar i projectar la ciutat. Aquest any també implantarem el nou model de residus, farem passos endavant per fer realitat el Museu del Barroc de Catalunya i l’entorn de Fàbrica Nova i via Sant Ignasi, i no cal dir que dedicarem tot l’esforç a continuar lluitant per mitigar els efectes de la pandèmia i per emprendre nous projectes que impulsin la ciutat i el nostre territori. Comencem l’any amb il·lusió per fer-los realitat i l’esperança que tots plegats sortim d’aquesta crisi enfortits i amb ganes de fer una ciutat més justa i sostenible i un país més pròsper i lliure.

Marc Aloy i Guàrdia, alcalde de Manresa

Gener 2021