Manresa

Tot transformant Manresa

Miquel Leon i Pardo, President d'ERC Manresa
Miquel Leon

Convertir una cosa en una altra, canviar. Si consultem el terme transformar al diccionari ens adonem que és un terme que s’escau literalment amb el que és el projecte de la nova Fabrica Nova.
Des d’un recinte, ara fa ja un grapat d’anys, que va ser una de les fàbriques tèxtils més importants de Catalunya i símbol de progrés i prosperitat de Manresa, fins a un itinerari de formació tecnològica al llarg de la vida en les diferents etapes i pol de recerca, innovació i transferència tecnològica.
El projecte va més enllà d’allò local, comarcal o de la Catalunya Central, perquè neix amb l’esperit de poder trencar barreres i ser referent a nivell internacional tant pel projecte arquitectònic com per l’activitat tecnològica que s’hi podrà desenvolupar en poc temps.
Però centrant-ho a nivell local, el projecte pretén transformar la Manresa vella en la Manresa bella. Amb l’execució del que hores d’ara només és un projecte molt ben endreçat i redactat, i quan l’activitat ja estigui en plena marxa més enllà de la seva finalitat, suposarà un desenvolupament del centre de la ciutat com mai s’ha vist fins ara amb un augment significatiu del l’activitat econòmica, la rehabilitació d’habitatges i locals comercials a l’entorn del recinte i, el que és més important, omplir de jovent i vida aquesta zona de la ciutat.

Alhora, amb la creació del pulmó verd que connectarà amb el que tots coneixem com a parc de la piscina, serà un fantàstic punt de trobada per la relació de les gents dels barris que hi connecten, Escodines, Barri Antic, i Sagrada Família.

Des de la vessant més tècnica, el projecte permet convertir la zona amb una àrea de transformació econòmica amb la implementació d’empreses basades en el coneixement, la recerca, la innovació i el suport a l’empresa local. En definitiva el suport a l’emprenedoria per poder incrementar el número d’empreses que vulguin instal·lar i desenvolupar el seu negoci a Manresa.

Sense dubte, i tenint en compte tot el que he comentat, el projecte és molt engrescador. Tots sabem que el trajecte fins a posar-ho en marxa no serà gens fàcil i serà més assolible quant més gent s’hi sumi fins a convertir-lo en realitat. Una realitat que converteixi Manresa en referent i pol d’atracció de noves oportunitats de feina i realització d’estudis que hores d’ara no es poden realitzar a la ciutat.