Maresme

ERC impulsa una moció als municipis de la Tordera per preservar-ne l’espai natural

• La Tordera
Les seccions locals d’Esquerra Republicana dels diferents municipis que conformen el tram baix de la Tordera (Blanes, Fogars, Hostalric, Malgrat de Mar, Palafolls i Tordera) s’uneixen per a la protecció del riu

Les seccions locals de Blanes, Fogars, Hostalric, Malgrat de Mar, Palafolls i Tordera han creat un espai de treball conjunt per estendre la protecció de la Tordera més enllà del Delta. Proposen que s’analitzi des dels ajuntaments l’estat de la protecció en cada municipi i es duguin a terme mesures per a millorar-ne la gestió municipal. Per això, han redactat una moció que serà debatuda a cadascun dels plens municipals aquest estiu.

Els acords de la moció van en favor de fer complir la llei de protecció dels animals, restringir l’accés al riu i promoure la sensibilització i conscienciació envers la Tordera, donant a conèixer la seva biodiversitat i la importància de la seva preservació.

Les seccions locals d’Esquerra Republicana d’aquests municipis s’han coordinat, també, per començar una campanya informativa perquè la ciutadania conegui i aprengui a cuidar d’aquest entorn tan preuat.

Entre les principals raons d'aquesta campanya de sensibilització, s'hi troben qüestions com ara no convertir la Tordera en una platja ni una zona de picnic, no convertir l'àrea en un lloc on dur els animals de companyia, que no s'hi accedeixi amb vehicles motoritzats privats, que no esdevingui un abocador (ni de residus agrícoles ni ramaders, ni tampoc de deixalles); i finalment la prohibició de caçar a la zona del riu.