Maresme

El Congrés comarcal d’ERC deixa un partit fort i unit per encarar la cursa de les municipals

• Josep Pena defensa l'informe presidencial al Congrés Comarcal
Esquerra Republicana escalfa motors per a les eleccions municipals del 2023. Ahir al vespre, al Centre Cívic el Gorg de Sant Vicenç de Montalt, va celebrar el Congrés Comarcal ordinari anual en el qual es van aprovar tant els informes de gestió com els comptes i el pressupost per unanimitat; però també es va dedicar un aplaudiment continuat a l'exalcaldessa de Tiana, Marta Martorell.

El president de la Federació Comarcal, Josep Pena, va defensar un informe de gestió que “posa els fonaments per l’esforç polític de cara a les municipals”. Durant el seu mandat, el partit a la comarca ha fet un esforç tant per millorar la política d’ajuts econòmics a la seccions locals, com per acompanyar-les a nivell més pràctic en el procés de concepció i de seguiment de la campanya electoral.

En el pla més ideològic, el president republicà va fer valdre la capacitat de generar i de liderar discurs en diverses matèries clau i d’interès per a la ciutadania en temes com ara la mobilitat o les platges del litoral maresmenc. Tot això sense oblidar tot l’esforç intern que s’ha fet per no patir l’esgotament del via crucis pandèmic dels dos darrers anys.

Un altre dels elements importants d’aquest informe de gestió, tal com després explicaria també en la seva intervenció la diputada territorial de la comarca, Mònica Palacín, ha estat la creació de l’Oficina Parlamentària, un òrgan totalment abocat al contacte amb la ciutadania que, en aquesta legislatura compta amb la participació de dos diputats més a la comarca, a més de la Mònica Palacín, la Najat Driouech i en Pau Morales (com a Jovent Republicà).

El president de la Federació Comarcal va tornar a posar l’èmfasi, com ja és costum, en el treball d’equip. En aquest Congrés, l’informe de gestió es va presentar de manera coral per cadascuna de les secretaries implicades, que van anar desgranant cadascun dels ítems de les seves responsabilitats delegades.

El Congrés va comptar també amb la presència de la Secretària de Coordinació Estratègica Antirepressiva i calellenca, Cristina Gómez, i del secretari del Formació del partit i canetenc, Eduard López.

El Congrés escull el pinetenc Francesc Gil com a nou secretari d’Organització

L’assemblea d’ahir també va servir per renovar la secretaria d’Organització, que havia quedat vacant després de la marxa de Paula Lloret, de Vilassar de Dalt, per motius professionals i personals. Els assistents van votar també per unanimitat l’elecció del pinetenc Francesc Gil per a ocupar aquesta secretaria.

Gil és actualment regidor d’Esquerra Republicana-Junts per Pineda. És militant d’ERC des de 1994 on hi ha anat desenvolupant diversos rols com ara el de president i el de secretari d’Organització.

Amb aquesta elecció, l’equip comarcal que dirigeix Josep Pena es reforça de cara a les eleccions municipals vinents amb una aposta segura i de trajectòria contrastada per a un repte majúscul. El seu coneixement del partit i de la comarca serà un valor afegit clau per als mesos vinents.