Maresme

Totes les notícies

Les obres de l'N-II. Font: El Punt Avui

ERC denuncia l’endarreriment de l’execució de les obres a l’N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva

· Els republicans denuncien un incompliment dels terminis d’execució d’obres en el tram de carretera de l’N-II, que va de la cruïlla de Can Bartolí a Cal Coix, de 7,3 km. · L’incompliment comporta múltiples problemàtiques com ara restriccions, l’augment de circulació, sinistralitat i retencions · ERC reclama al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que els vials de servei que s’estan executant garanteixin una bona permeabilitat transversal del traçat, per evitar col·lapses de la via principal, l’N-II Les Seccions Locals d’ERC a l’Alt Maresme (Calella, Pineda, Santa Susanna, Malgrat, Tordera i Palafolls) i La Selva (Blanes) han denunciat els repetits endarreriments en l’execució de la remodelació del tram de carretera entre la cruïlla de Can Bartolí a Cal Coix, de 7,3 Km, que hauria d’haver entrat en funcionament l’abril d’aquest 2022. La nova previsió allarga la previsió fins a l’estiu de l’any vinent. Després de l’aprovació del projecte d’execució el 2012, l’obra s’adjudicà el 2018 a la constructora OHL per valor de 21,4 M€. L’octubre de 2019 vam començar les obres, les quals han estat patint continuades interrupcions des d’aquell moment. L’incompliment de terminis està comportant múltiples problemàtiques com restriccions per donar pas alternatiu als sentits circulatoris, l’augment de circulació i accidentalitat en vies secundàries com la GI-555 entre Sils i Hostalric, o les retencions constants a la GI-600 via que connecta Tordera i Blanes amb la C-32, i diversos sinistres amb xocs frontals i sortides de via (fins a 18 entre 2020 i 2021 amb ferits de diferent grau i dos morts el 2021, segons dades de la Policia Local de Tordera.) Des d’Esquerra Republicana també es vol manifestar el desacord amb la decisió presa el 2012 pel Ministeri de Foment en descartar el desdoblament del tram al·legant motius econòmics (encariment de l’obra de 165,7 M€). Aquesta decisió limita considerablement la fluïdesa de la circulació, sobretot en determinats moments en què aquesta col·lapsa (accés al residents de les urbanitzacions de la zona,  a les platges de l’entorn o operacions de sortida o tornada de cap de setmana o vacances).