Martorelles

Aprovem el pressupost més social de la història de Martorelles

Pressupost_2021
L’Ajuntament de Martorelles ha aprovat definitivament el Pressupost Municipal per a l’any 2021, uns comptes públics que s’eleven als 10.333.795,36 euros, un 3,32% més respecte als de l’exercici 2020.

La principal novetat del pressupost que hem presentat l’equip de govern d’ERC Martorelles és l’ampliació de la despesa destinada als ajuts de caràcter social, concretament a les persones i als comerços que més estan patint els efectes de la crisi derivada per la Covid-19. Aquest és, doncs, el pressupost més social de la història del nostre municipi.

Pel que fa a l’assignació pressupostària de despesa per a prestacions de Benestar i Família, l’increment és molt significatiu, ja que s’ha doblat respecte a l’assignació de 2020. També ha augmentat un 93% la partida del Servei de persones d’Atenció Domèstica, el SAD, destinat a la gent gran, i un 30% l’assignació de despesa de les beques menjador. A més, s’incorpora una nova partida per subministrar ordinadors portàtils a tots els alumnes des de tercer a sisè de les dues escoles martorellesenques per garantir que tot l’alumnat tingui les mateixes oportunitats.

Pel que fa als ajuts al petit comerç local, s’ha creat una partida excepcional de 25.000 euros ampliables amb el títol Subvencions Ajut Comerç, una dotació un 25% superior a la de l’any anterior.

A banda de l’aposta per les ajudes socials, el Pressupost Municipal preveu la posada en marxa de la reforma del Barri Antic. La partida està dotada amb mig milió d’euros per a la primera fase del projecte, que contempla la redacció i l’inici de l’execució de la reforma, que si tot va bé començarà a finals d’any.