Martorelles

Celebrem l’acte central de campanya amb el diputat Ruben Wagensberg

Esquerra Republicana a Martorelles va celebrar dissabte 18 de maig a la tarda al Celler de Carrencà l’acte central de la campanya per a les eleccions municipals del 26 de maig.

L’actual alcalde i candidat Marc Candela va presentar una per una les persones de la llista electoral, formada per 11 persones i 8 suplents, molts d’ells independents, i les principals 10 propostes del programa, anunciades ja en un acte públic celebrat el passat 8 de maig. A banda d’aquestes, Candela també va destacar l’elaboració del nou POUM, una aposta per consolidar el model de creixement urbanístic de Martorelles per als propers anys de manera sostenible i amb impacte positiu sobre el teixit comercial. «Nosaltres, a diferència d’altres partits que només tenen voluntats, diem amb propostes concretes allò que volem fer. Tenim molt clar el model de poble que volem: que sigui actiu, dinàmic, modern, per a les persones...en definitiva, volem un poble viu». I va afegir abans de cloure l’acte «només prometem que ens hi deixarem la pell amb humilitat i treball com hem fet fins ara».

L’acte, que va aplegar 150 persones, va comptar també amb la presència del diputat del Parlament de Catalunya i activista social Ruben Wagensberg. El diputat va recordar la importància que tenen les eleccions municipals i europees d’aquest 26 de maig «per fer front a la ultradreta, disfressada avui de partits demòcrates que amaguen discursos xenòfobs», i va destacar la cohesió social com a principal eina per garantir la seguretat ciutadana i la convivència dels municipis.

Un dels moments més emotius de l’acte va ser quan Joan Marc Flores, actual regidor i número 3 de la candidatura, va llegir una carta d’Oriol Junqueras, president d’Esquerra Republicana, adreçada a Marc Candela i el seu equip. Junqueras va voler reconèixer-los «la bona feina» al capdavant del consistori i va expressar-los «tot el suport i calidesa». Així mateix, emplaçava a la gent d’Esquerra Republicana a seguir sumant gent: «Esquerra Republicana de Catalunya, ara com en el passat, està pagant el preu més alt pel seu compromís amb la justícia, la llibertat i l’1 d’Octubre. Els seus homes i dones, un cop més, han estat davant de tot, tirant del carro quan feia pujada, allargant la mà a tothom, colze a colze amb tota la bona gent. Aquesta llarga història de defensa del país i de construcció d’una majoria republicana ha servit per sumar molts partidaris a la causa de la justícia i la llibertat. Tal com he recordat repetides vegades i no me’n cansaré: Si volem guanyar hem de seguir sumant. I qui millor que nosaltres, que fa més temps que ningú que estem a les trinxeres convencent gent que no està convençuda?»

A banda dels parlaments de caire polític, l’acte central va comptar, a l’inici, amb l’actuació de la cantautora de Martorelles Sandra Bautista, guanyadora absoluta de la 18a edició del concurs Sona9 que organitzen la revista Enderrock i Catalunya Ràdio.