Mataró

Més d'un centenar de persones assisteixen a la presentació del 'El 15M Facha' de Gabriel Rufián a Mataró

Divendres passat va tenir lloc al Nou Parc Central la presentació del llibre 'El 15M Facha', amb l'autor i portaveu del Grup Parlamentari d'Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián.

La presentació, moderada per la periodista i diputada al Congrés dels Diputats Marta Rosique, va comptar amb més d'un centenar de persones i va convidar a reflexionar com la pandèmia ha afectat a les polítiques públiques i com cal encarar el futur cap a la defensa d'allò públic i les polítiques socials.

Rosique va ressaltar que cal fer política des de la base i des de les problemàtiques que compartim amb la ciutadania: "Cal que les decisions polítiques es prenguin a prop de la ciutadania. Perquè si estem al costat de gent, més coneixerem les problemàtiques. I a partir d'aquí podrem agafar responsabilitats, i caminar cap al republicanisme"

Andreu Pujol, historiador que també ens va acompanyar a la presentació, va exposar la importància d'adreçar-se a les persones des de la proximitat i la confiança: "Cal que fem entenedores les coses complexes. Aquesta és la manera de despertar a molta gent i apel·lar-los. Aquest llibre n'és un clar exemple".

Finalment, Gabriel Rufián va fer un clam per fer polítiques des de les esquerres: "Crec que a Catalunya la punta de llança del canvi real són les esquerres. El meu independentisme és ser d'esquerres i ser republicà. Millorar la vida de les persones", així com parlar amb la gent sobre tantes inquietuds i problemàtiques compartides: "Hi ha gent al nostre país amb una sensibilitat progressista. Hem d'arribar a aquesta gent. I ho hem de fer amb tot allò que compartim amb ells: la precarietat, el feminisme, l'ecologisme... Parlar d'això no ens fa menys independentistes".

Aquesta presentació fa extensiu el cicle de presentacions de llibres emmarcats en la 'Primavera Republicana', que ara acaba. Des d'Esquerra Republicana de Mataró valorem molt positivament les presentacions realitzades tant pel seu contingut com per l'assistència i la rebuda per part dels mataronins. Seguirem treballant per estendre els valors republicans al conjunt de la ciutadania.