Mataró

Amnistia, Referèndum, Independència!

Enguany es compleixen 307 anys de la caiguda de Barcelona a mans de Felip V, cosa que suposà, la pèrdua de les llibertats i autogovern del nostre país.

Per primer cop a la història l’independentisme ha superat el 50% dels vots en unes eleccions. També en les eleccions del 14 de febrer Esquerra Republicana, el partit de Macià i Companys, va tornar a la presidència de la Generalitat.

Precisament perquè som una majoria social ens tenen por i ens reprimeixen. Avui hi ha més de 3000 persones represaliades per l’estat espanyol per mobilitzar-se i exercir drets fonamentals, i seguim tenint exiliats que no poden tornar al país.

Malgrat això hem de seguir amb la nostra tasca: posem contra les cordes al règim, tant a dins com a fora. Hem d’enfortir-nos en tot allò que no som prou forts; seguir creixent allà on no som suficients i seguir guanyant batalles a Europa. Hem forçat a que el govern espanyol reconegui que tenim un conflicte polític entre Catalunya i l’estat espanyol, i que cal una solució política. Això és el que desgasta els pilars del règim del 78.

Volem fer un país diferent, una República que serveixi a la ciutadania. Els darrers anys l’estat espanyol ens ha tombat diverses lleis com:

- Llei contra la pobresa energètica
- Llei contra els desnonaments
- Llei d’igualtat entre homes i dones
- Llei d’impostos als habitatges buits
- Llei de prohibició de grans superfícies als afores de la ciutat
- Llei d’impostos als bancs
- Llei de prohibició del fracking
- Llei contra el canvi climàtic

I ara volen tombar la limitació dels preus del lloguer.

A tot això hem de sumar-li un dèficit fiscal endèmic i la manca d’execució de les inversions previstes, en contraposició a altres llocs de l’estat on s’inverteix el doble o el triple.

Cal un estat independent en forma de República per garantir els drets de tothom. La independència és la única via per servir a la gent, especialment als joves, que veuen que a Espanya no hi ha futur.

Visca Mataró i Visca Catalunya lliure!