Mataró

Presentem una Declaració Institucional en defensa de l'Escola Catalana i per rebutjar la sentència que pretén acabar amb el model d'immersió lingüística a Catalunya

El Tribunal Suprem va aprovar la sentència que obliga a les escoles a impartir un 25% d’hores lectives en castellà. Aquesta sentència, que atempta contra la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries (CELROM), ratificada pel propi estat espanyol, que es va comprometre a “fer possible una educació [...] en les llengües regionals o minoritàries”.

Aquesta sentència  és un atac directe al sistema d’immersió lingüística, un model avalat per una àmplia part de la societat catalana. Segons una enquesta realitzada aquesta tardor pel gabinet estadístic GESOP, el 82% dels ciutadans de Catalunya estan a favor del sistema d’immersió lingüística en català, xifra que s’eleva fins al 88,1% quan es pregunta als joves.

És per això que des d’Esquerra Republicana de Mataró creiem que cal que l’Ajuntament de Mataró, escoltant aquesta enorme majoria social que vol defensar el model d’immersió lingüística (majoria social també a la nostra ciutat) es posicioni al respecte.

La Declaració Institucional que presentem per a la Junta de Portaveus prèvia al Ple de desembre té els següents objectius:

- Denunciar les ingerències dels tribunals i reivindicar la competència dels centres en les decisions pedagògiques i didàctiques adreçades a l’alumnat

- Defensar el model d’escola catalana i la necessitat de continuar aplicant i avançant en la immersió lingüística, amenaçada en molts centres del nostre país

- Rebutjar els atacs a la llengua i els discursos que només persegueixen la desaparició de la llengua catalana

- Subscriure el manifest de Somescola.cat en suport al model lingüístic de l’escola catalana, mobilitzar-se al costat de la societat civil i blindar institucionalment els consensos existents en matèria lingüística

Des d'Esquerra Republicana de Mataró creiem que és imprescindible protegir la nostra llengua, especialment als centres educatius. Atacar la immersió és atacar la cohesió social, i els republicans serem infranquejables en aquesta qüestió.