Mataró

GUILLERMINA PEIRÓ, HOMENATJADA EN LA COMMEMORACIÓ DEL DIA DE LA REPÚBLICA

La nostra companya GUILLERMINA PEIRÓ I OLIVES (filla del reconegut i estimat sindicalista Joan Peiró) rebrà, avui dissabte dia 12, la insígnia acreditant els 25 anys de militància al nostre partit, durant el transcurs de l'acte de commemoració del Dia de la República que es fa al Parc de la Ciutadella de Barcelona.

De fet, aquests 25 anys són només a nivell administratiu, perquè just acabar el franquisme, als voltants dels anys 1976-1977, Guillermina Peiró va formar part del nucli de militants d’Esquerra que van reconstruir el partit a Mataró.

Va ser quan Josep Reniu i Just Abril (fill de l’alcaldè republicà Josep Abril) van anar a entrevistar-se amb Heribert Barrera a la seu de Barcelona i van constituir la Secció Local mataronina. Josep Reniu i Calvet, en fou el primer President.

Des de la Secció Local mataronina acompanyarem la Guillermina en aquest acte de lliurament de la insígnia, i així li retrem el nostre particular i merescut homenatge.