Mataró

Totes les opinions

Teresa Navarro, regidora del Grup Municipal d'ERC-MES

La resiliència de la comunitat educativa a Mataró

Abans de començar el nou curs m’agradaria fer una reflexió sobre la pandèmia, la comunitat educativa i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i ho faré des de la mirada d’una mestra compromesa. La Covid-19 ha posat a prova el sistema educatiu, i ha demostrat que l'escola i els mestres són essencials, i que amb una bona comunió amb les famílies, es va poder normalitzar un curs, si es pot dir així, que es preveia molt incert.

Anna Salicrú, regidora del Grup Municipal d'ERC-MES

L'Únic, l'exemple

Enguany les expectatives davant la nostra Festa Major, que alguns havien volgut batejar com a no-Santes, eren estranyes i dubtoses. Hi haurà sensació de Santes? el 30 de juliol tornarà a ser el dia “més trist” de l’any? La gent anirà als espectacles? Ens agradaran els focs a 4 bandes? Ens emocionarem amb l’espectacle que ha creat un foraster per a les nits de Santes? Doncs sí, i sí, i sí, i sí, i més que sí.

Soraya El Farhi - Regidora del grup municipal d'ERC - MES

Pandèmia global: l'inesperat era d'esperar

Fins que la covid-19 no va tocar a les nostres sòlides portes en forma de confinament, davant la previsió d'un esclat de contagis i morts, no ens havíem adonat de la fragilitat de l'equilibri mundial. Altres virus ja havien donat senyals d'avís en els últims anys, com la SARS-COV1, Ébola, Zika, etc., però ens agafaven massa lluny o massa còmodes per preocupar-nos en excés, i els mecanismes de control sanitaris internacionals havien funcionat.

Francesc Teixidó, portaveu del grup municipal d'ERC - MES

Torre Barceló: perquè i per a què?

El Ple Municipal va aprovar el nou planejament per a l'edifici de la Torre Barceló Més enllà de com marcarà aquest edifici el nou skyline de Mataró i dels detalls coneguts del projecte - l'alçada de 26 pisos de l'edifici, els usos comercials en planta, les oficines, aparcaments i els quasi 200 habitatges de lloguer, la connexió al Tub Verd, la separació amb La Farinera o l'accés al Port - cal resoldre encara molts dubtes per tal que esdevingui una veritable oportunitat per la ciutat.

Rosa Guanyabens, Regidora del grup municipal d'ERC - MES

Gossos: drets i deures

Una de les tasques dels Governs Municipals  és garantir que la via pública estigui neta, ordenada, sigui segura i les persones s’hi puguin passejar de dia o de  nit. Així mateix, han de procurar el descans i la tranquil·litat a les llars. A les ciutats d’avui és difícil aconseguir tots  aquests objectius entre d’altres raons   per la densitat de població.  A Mataró som  129.661 habitants (dades 2020 IDESCAT)  que vivim en  una superfície de 22’53 quilòmetres quadrats, el que correspon a 5.

Anna Salicrú, Regidora del Grup Municipal d'ERC-MES

La cultura, l'ase dels cops

Una vegada més li ha tocat a la Cultura. El govern municipal del PSC-En Comú Podem ha decidit que era ella qui tornaria a ser la víctima (pràcticament única) de les retallades. Desgraciadament, no és cap novetat, però sobta que en un any on els impostos municipals han pujat més que mai, hi hagi partides pressupostàries que no es puguin, ni tan sols, mantenir respecte als anys anteriors. La concepció que la despesa en cultura són costos per a l’administració, enlloc de veure-ho com a inversió en la ciutadania, és el quid de la qüestió.

Joaquim Camprubí, Regidor del Grup Municipal d'ERC-MES

Pacte? Quin Pacte?

Una demanda històrica d’ERC per lluitar contra l’electoralisme en matèria d’impostos El passat dia 31 de gener, es va celebrar una audiència pública on el Govern municipal va exposar el Pla de Mandat i el pressupost per l’any 2020. L’Alcalde i el regidor d’administració, bon govern i mobilitat, van fer una exposició general dels grans números de l’Ajuntament i de la millora en el rati d’endeutament, ja iniciat en el mandat de l’alcalde Joan Mora.

Francesc Teixidó, Portaveu del Grup Municipal d'ERC-MES

8 cognoms mataronins?

Quasi un any després que el Consell Municipal d’Igualtat Home-Dona proposés a Consol Nogueras perquè fos ella la primera dona a incorporar-se a la Galeria de Mataronins i Mataronines Il·lustres, s’ha conegut la negativa del Govern Municipal a considerar aquesta proposta.  Consol Nogueras fou la primera regidora de la història de Mataró i una de les 4 primeres a Catalunya, un honor compartit amb altres tres pioneres del municipalisme feminista a casa nostra: Fidela Renom (Sabadell), Nativitat Yarza (Bellprat) i Justa Goicoechea (L’Hospitalet de Llobregat).

Francesc Teixidó, Alcaldable d'Esquerra Republicana de Mataró

L’Alcalde de tothom

Algú podria recordar una sola cosa rellevant que hagi passat a Mataró aquests darrers anys?     Algú pot dir una sola acció, una sola decisió transcendent pel nostre futur que hagi pres el govern actual?   I així, mentre a Mataró no hi passa res, la ciutat s'empobreix. Encara 8.800  aturats. Desigualtat entre barris. Tanquen botigues, hi ha locals buits, grans marques abandonen el centre.