Molins de Rei

[Resum del Ple] Els punts més destacats del Ple Municipal de novembre

Ajuntament de Molins de Rei

El dijous 24 vam celebrar el Ple Municipal corresponent al mes de novembre de 2022 a la sala d’actes de l’Ajuntament de Molins de Rei en què es van aprovar un total de sis punts, a més d’una moció.

Us resumim els punts més destacats d’aquest Ple:

1. Aprovació de la minuta de conveni de col·laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per al finançament del parc Pont de la Cadena
El grup municipal d’Esquerra Republicana hi votem en contra, primer per coherència, perquè com ja hem manifestat en diverses ocasions, considerem que un projecte d'aquesta envergadura hauria de poder donar sortida a diverses necessitats de la vila; en aquest cas, la millora de l'entorn urbà amb la creació d'una gran zona verda i la necessitat d'aparcament que faciliti acostar-se al comerç de la població. Creiem que s'ha perdut una bona oportunitat per solucionar mancances presents i futures.

2. Aprovació del Pla director de l’arbrat
En aquest cas té el nostre vot favorable perquè tenim el convenciment que cal solucionar l'estat actual de molts dels arbres que tenim actualment a la nostra vila, perquè hi ha moltes voreres fetes malbé a causa de les arrels dels arbres i això també ocasiona problemes de mobilitat a les persones, i, finalment, perquè pensem que és necessària una ordenació de les actuacions a dur a terme en aquest sentit. Tot i això, hi hem trobat a faltar, precisament, la concreció de moltes de les actuacions a fer.

3. Aprovació del manifest sobre el Dia Internacional de la Discapacitat
Des d’ERC Molins de Rei agraïm la col·laboració de les entitats de persones discapacitades en la seva redacció i lectura, per això demanem en el Ple que realment s'impulsin polítiques d'actuació per a aquest col·lectiu, ja que, malgrat que en aquesta legislatura s'ha creat la Regidoria de Discapacitat, només s'han desenvolupat algunes iniciatives i no s'ha aprofundit en les demandes del col·lectiu.

4. Aprovació del manifest a favor de l’eradicació de la violència masclista
En aquest apartat, el grup municipal fem una aportació, la de de ressaltar la diversitat de violències que pateixen les dones i la necessitat d'eliminar d'una vegada la mentalitat masclista i patriarcal que encara impera avui dia.

Finalment, en Ple del mes de novembre s’aprova la moció presentada pel grup municipal del PSC per reclamar a la Generalitat més aportacions econòmiques per al manteniment dels espais naturals del Baix Llobregat. Hi votem a favor perquè creiem que totes les administracions han de complir amb els compromisos adquirits, tot i recordar que això mateix també ho hauria de fer l'Estat en tot el que li correspon.