Molins de Rei

Totes les opinions

EL PLE I EL DIA INTERNACIONAL DE LA DANSA

Com és habitual, l’últim dijous de mes vam tenir Ple. El del mes d’abril portava a debat, a banda de dos punts merament informatius, quatre punts a votar i quatre mocions a debatre. No deixa de ser curiós que hi haguessin tants punts de l’equip de govern (els punts a votació) com de mocions presentades: o hi havia poca “teca” de govern o tots els grups representats al consistori tenim moltes ganes de pronunciar-nos amb propostes.

Salvador Auberni, secretari de Gent Gran

Què fer amb la gent gran?

La gent gran existeix, és un sector de població que creix i d’una manera significativa; hi ha prediccions que afirmen que cap al 2050 el percentatge de gent gran de més de 60 anys serà del 38,3%. Les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) afirmen que el 2018 els majors de 65 anys eren el 29,6% de la població, però el 2033 es preveu que siguin el 40,8%. El Fons de Població de l'ONU, xifra en 1.

LES PERSONES, AL CENTRE DE PROP DE 200 PROPOSTES

Som en campanya i per a molta gent això és sinònim de molts discursos, atacs i, en el millor dels casos, promeses i bones paraules. Crec sincerament que ERC podem encarar aquesta campanya amb la satisfacció de molta feina feta que demostra que treballant s’avança i la de tenir un munt de propostes sota el braç que esperonen a continuar aquesta feina amb unes perspectives de futur millors. “Al costat de la gent” és l’eslògan que ens identifica en tota la divulgació que s’està fent.

ESTEM PERDENT LA MEMÒRIA DE LA MEMÒRIA HISTÒRICA

“Qui perd els orígens perd la identitat” cantava Raimon. Certament, l’arrelament a un país, a un territori qualsevol, per petit que sigui, passa per saber què hi ha passat al llarg del temps, com s’hi ha viscut, però també com són les persones que hi habiten, què els mou, què els importa, què els uneix. Per això és tan important integrar les persones que venen de fora de Catalunya: com més coneguin el nostre país, més s’hi sentiran identificades i amb més facilitat voldran formar-ne part.

Un 15 d'octubre trist

Escric aquestes reflexions la mateixa nit del 15 d’octubre, en el 80è aniversari de l’afusellament del president Lluís Companys. Cadascú té les seves prioritats i una de les meves em porta a sentir una gran tristor per l’homenatge que s’ha organitzat avui a Molins de Rei a la figura del president afusellat. I no és baladí el fet que es tracti d’un president afusellat. És el primer any que participo com a regidora en l’acte institucional en record del president.

Marta Espona

Per què m’afegeixo al projecte d’ERC a Molins de Rei

Per què m’afegeixo al projecte d’ERC a Molins de Rei De tothom és sabut que mai no havia participat en política d’una manera directa fins que no em va arribar la proposta i el repte de fer-ho de la mà d’ERC. Potser algú s’ha preguntat per què ho he fet i si contesto aquest dubte, crec que de retruc contestaré el títol que encapçala aquest text. Des que vaig arribar a viure a Molins de Rei em va cridar l’atenció, per una banda, el dinamisme que es respirava pertot arreu –la gent en els carrers, amb activitats de tota mena, per la varietat de comerç, per la quantitat d’entitats que volien aportar el seu granet de sorra per canviar alguna cosa de la nostra societat o, senzillament, per recuperar o mantenir viva alguna tradició.

SECCIÓ LOCAL MOLINS DE REI

NOTA DE PREMSA: REMODELACIÓ ESTACIÓ DE TREN

ERC porta les demandes dels barris de Les Conserves, L’Àngel i Riera Bonet al Congrés dels Diputats El diputat d’ERC, Joan Tardà, presenta a Madrid una bateria de preguntes per reclamar el compromís del Ministeri de Foment amb l’estació de Renfe de Molins de Rei Molins de Rei, 3 de juny de 2014 – El govern de l’Estat ha atorgat 8,5 milions d’euros per la reforma de l’estació de Renfe a Molins de Rei, una acció inclosa dins del seu Pla Especial d’Actuació de Rodalies 2013-2016 que contempla la millora de l’accessibilitat tant a l’estació com a les andanes.

NOTA DE PREMSA. PLE EXTRAORDINARI PRESSUPOSTOS 2014

NOTA DE PREMSA ExMdR vota en contra del pressupost municipal 2014 La coalició independentista es mostra novament contrària a un pressupost que s’aprova amb el vot del govern sociovergent i el Partit Popular i amb l’abstencó d’Iniciativa x Molins de Rei. La CUP també hi va votar en contra. Molins de Rei, 15 de novembre de 2013. – Esquerres x Molins de Rei (ExMdR) ha votat, com ja va fer l’any passat, en contra del Pressupost Municipal del 2014.

Regidors d'ExMdR

NOTA DE PREMSA- PLE NOVEMBRE 2013

NOTA DE PREMSA ExMdR vota en contra de la proposta d’Ordenances Fiscals pel 2014 de Molins de Rei assegurant que el rebut de l’IBI en realitat s’apujarà un 2,65% En el Ple d’octubre l’actuació d’ ExMdR ha permès incorporar l’activitat de les AMPES en la pràctica esportiva a la línia d’ajuts que ha establert l’Ajuntament i també ha impulsat i presentat diferents mocions que han resultat aprovades per unanimitat Molins de Rei, octubre 2013 – Esquerres per Molins de Rei (ExMdR) ha votat en contra de la proposta d’Ordenances Fiscals presentada pel govern sociovergent.