Montgat

Junts i tot el govern voten en contra de la moció per la plaça 1 d'Octubre

• Plaça a les Mallorquines
  • Plaça a illa Farggi
El grup municipal d'Esquerra Republicana va presentar al plenari de juny una moció proposant posar el nom de Plaça 1 d'Octubre a la plaça de nova creació a les Mallorquines, en els terrenys de l'antiga Farggi.

Junts per Catalunya i la resta del govern municipal format pel PSC i SOM, i el regidor no adscrit, hi van votar en contra. Junts va justificar el seu vot per motius tècnics. Lamentem el posicionament de Junts, ja que el seu suport a la moció hagués comportat la seva aprovació.

MOCIO PER ASSIGNAR EL NOM DE PLAÇA 1 D’OCTUBRE A LA PLAÇA DE NOVA CREACIÓ UBICADA A LES MALLORQUINES, EN ELS TERRENYS DE L’ANTIGA FARGGI.

Com bé diu el Reglament Municipal sobre el nomeclator dels carrers i espais públics de Montgat, “els noms dels carrers expliquen la història de pobles i ciutats, i més enllà dels noms descriptius són també el relat de quin és el marc social, polític i l’imaginari col·lectiu de cada moment.”
Tanmateix, el nomenclator “constitueix una riquesa patrimonial que posa en contacte la llengua i la cultura amb el seu territori i, per tant, forma part de la història del municipi. Una història viva en què els noms de llocs estan en constant evolució.”
El poble i el seu territori està en constant transformació. A les millores en l’espai públic, s’hi afegeixen noves construccions i nous espais i places, com ara les sorgides a partir de la transformació urbanística del que havien estat els terrenys de l’antiga Farggi a les Mallorquines. Uns terrenys industrials transformats en residencials on, una part dels mateixos han estat recuperats com a espais de trobada i places.
Per això, en coherència amb el que ha de ser el nomenclator municipal, en tant que relat del marc social i polític de cada moment, considerem que el nom de la plaça sorgida de la recuperació d’aquest espai per a ús i gaudi dels montgatins i montgatines ha de correspondre a l’esdeveniment que més ha mobilitzat a la ciutadania, tant a nivell local com nacional, en els darrers anys, marcant una fita tant en la història col·lectiva, com en la història individual de molts montgatins i montgatines.
La societat catalana ha estat des de sempre una societat democràtica, que ha defensat i lluitat per recuperar i defensar els fonaments d’una societat que basa la seva convivència en la defensa dels drets democràtics.
L'1 d’octubre de l’any 2018, va ser un dia singular que ja forma part de la història. L’1 d’octubre persones de diferents orígens i generacions, d’ideologies dispars, es van trobar davant les urnes per exercir el dret més bàsic i fonamental en democràcia, com és el dret a vot.
L’1 d’octubre, 4.041 montgatins i montgines van exercir el seu dret personal per manifestar la seva voluntat personal i, en conjunt, col·lectiva. Indiscutiblement, és el dia en què el poble de Montgat s’ha mobilitzar conjuntament i de manera majoritària per una causa i, per sobre de tot en defensa la democràcia i dels drets i valors democràtics. Perquè la democràcia només es construeix exercint-la i, com sostè la Declaració Universal dels Drets Humans. “la voluntat del poble serà la base de l’autoritat del govern”
Per tot això, el grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya proposa a l’Ajuntament Ple, l’adopció del següent acord: