ERC-Móra d'Ebre

Totes les notícies

L'Opinió a Móra d'Ebre, per Oriol Aviñó

Ja som a 17 de gener, Festa Major d’hivern. Malauradament i al igual que el passat mes d’Agost, no podrem gaudir-ne plenament. Tanmateix, gaudim-ne. Gaudim-ne en bombolla, gaudim-ne amb els de casa, amb coques i clotxes, però gaudim-ne en la mesura que puguem. Sabem que aquest ha estat un any molt difícil, i que si bé encara hi ha per davant un llarg camí a recórrer, l’arribada de la campanya de vacunació permet per primer cop veure una llum a la fi del túnel. Entretant, cuidem-nos. Desitgem que tots, així com els que us estimeu, us trobeu bé. Des d’ERC-Móra d’Ebre, volem aprofitar l’avinentesa d’aquesta festa, que podem dir que clou l’etapa de les festes de nadal i any nou, per igualment desitjar-vos un bon 2021. Almenys un millor 2021. Tanmateix, aquest darrer 2020, també ens ha portat bones noves. Després de molts esforços, i a ben segur masses anys, des de la Conselleria de Justícia s’han fet grans avenços en matèria de memòria històrica. S’han obert nombroses fosses de la guerra civil. A Móra d’Ebre, al voltant del que va ser un hospital de guerra de l’exèrcit republicà, fins al moment se n’havien localitzat fins a 61; podent esdevenir una de les troballes mes importants fins ara. Són molts els nostres veïns que tenen l’esperança de retrobar els seus avis, pares i en alguns casos fins i tot marits. Després de tots aquests anys sense perdre l’esperança, desitgem que així sigui. Igualment, també s’ha començat a fer notòria la inversió en l’àmbit de l’Hospital Comarcal, on se n’ha recuperat la gestió amb un Pla 2019-2022 de fins a 7 M€. Si bé l’any passat s’hi van fer les primeres adequacions en matèria d’instal·lacions, ara s’ha invertit directament amb finalitat sanitària. Així es compta amb un nou arc quirúrgic, un aparell de radiologia i diversos equips com respiradors i desfibril·ladors. A nivell consistorial, ERC Móra d’Ebre i la seva portaveu a l’Ajuntament Cinta Agné, continuem treballant en pro de l’interès dels nostres veïns.

Autora: Cinta Agné

El grup municipal d’ERC-AM a l’Ajuntament de Móra d’Ebre vota en contra del pressupost per al 2021

El grup municipal d’ERC-AM a l’Ajuntament de Móra d’Ebre ha votat en contra del pressupost municipal per al 2021 que l’equip de govern (Junts per Móra) ha portat al Ple de desembre. El pressupost s’ha aprovat amb el vot a favor de la majoria absoluta que ostenten més els vots de dos regidors, Santiago Campos de Tots i Totes i Andreu Cano (no adscrit); l’abstenció del PSC i Fem Poble Amunt (CUP), i el vot en contra d’ERC-AM. En paraules de la portaveu republicana Cinta Agné, “lo més fàcil i còmode per naltros hauria estat abstenir-nos, però trobem que són uns comptes molt continuistes, que no tenen ajuts econòmics directes per part de l’Ajuntament pels afectats per la pandèmia de la Covid-19 i que no s’han admès moltes de les propostes que havíem fet o s’han admès d’una manera molt superficial que no satisfà les nostres expectatives”. La regidora també ha remarcat que han trobat en falta més suport al comerç, la restauració i a altres treballadors autònoms: “ara més que mai el que es necessiten són ajuts directes per pagar lloguers i fer front a les despeses més urgents per poder mantenir aixecada la persiana i no tancar les seues empreses”. Les propostes que va portar ERC-AM a l’equip de govern són les següents:   - Ajuts econòmics directes que beneficiïn a la ciutadania. La situació COVID-19 ha impactat fortament en molts sectors de la població. Són nombrosos els ajuntaments que han implementat ajuts directes a la ciutadania, petita i mitjana empresa, autònoms i associacions. Aquests ajuts directes hauran de beneficiar a la població que acrediti dificultats econòmiques a causa de la pandèmia COVID-19 que incloguin: Famílies. Autònoms i pimes locals. Entitats socials i associacions culturals i esportives.   - Manteniment de l’Arxiu Comarcal, cal arreglar-ne les humitats i la climatització. - Asfaltat de zones més malmeses als camins del terme. - Crear beques de transport per estudis postobligatoris per a majors de 16 anys que cursin estudis fora del municipi.

El regidor Andreu Cano deixa el grup municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Móra d’Ebre Des de l’inici del mandat, s’han esdevingut discrepàncies entre el regidor Andreu Cano i membres d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre, motivades pels diferents punts de vista en la manera de fer i en el desenvolupament del programa polític per al municipi. Aquesta situació ha provocat que s’arribés a un acord entre totes dues parts per garantir que Esquerra Republicana de Móra d’Ebre pugui treballar pel municipi sense distorsions, de manera que al Ple municipal d’aquest dijous Cano ha passat a formar part del grup de regidors no adscrits. Des d’aquest mateix Ple, el grup d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Móra d’Ebre quedarà constituït únicament per la regidora portaveu, Cinta Agné, que també és consellera comarcal al Consell de la Ribera d’Ebre. Esquerra Republicana de Móra d’Ebre lamenta, en tot cas, el trencament que s’ha produït i, conscient que ara cal dedicar els esforços a col·laborar en tot el que sigui possible per la gestió de la Covid-19, com ja es va comunicar al consistori, resta a disposició de la ciutadania. Alhora, amb una mirada llarga, comença a pensar en projectes de futur que siguin beneficiosos per als veïns i les veïnes de Móra d’Ebre.   Cordialment,

Resposta Al Grup Municipal del PSC sobre la reactivació socieconòmica de Móra d'Ebre

Celebrem que el Grup Municipal del PSC de Móra d’Ebre hagi fet seva la proposta d’ERC sobre una taula de diàleg amb totes les parts. Arrel de la proposta que ens ha arribat exclusivament a través de les xarxes socials fem les següents consideracions:   En cas de voler un pacte, caldria asseure’s per debatre i consensuar un document conjunt, en cap cas fer una proposta i esperar una adhesió. ERC-Móra d'Ebre no ha rebut cap document ni cap proposta en ferm per part del PSC-Móra d'Ebre; sí que l'ha rebut per part de l'Equip de Govern. Els punts principals que ERC-Móra d'Ebre va plantejar a l'equip de govern després de revisar document presentat van ser els següents:  1- Crear una taula de diàleg amb tots els grups representats a l'Ajuntament i les entitats i associacions del municipi (comerç, cultura, esport...) per tal de trobar una sortida conjunta a la crisi.  2- Augmentar els períodes recaptatoris dels impostos sense recàrrec pels usuaris. 3- Aplicar la reducció del cànon de l'aigua en un 50% mentre duri el confinament.   4- Garantir les subvencions a entitats culturals i esportives.  5- Aprofitar els diners de les jornades que no s'han portat a terme per fer modificació de crèdit i invertir-ho allà on més es necessiti.   6- Promocionar el producte local i comarcal.    L'Equip de Govern ens va respondre favorablement a la creació d'una taula de diàleg, malgrat encara no s'ha produït cap convocatòria en ferm. Els altres punts 2, 3 , 5 i 6 ja s'estan fent. Continuarem atents als punts 1 i 4. Esperem que aviat es pugui avançar en aquesta taula tal com va dir-nos el senyor alcalde per anar tots a una.

Oriol Aviñó nou president d'ERC Móra d'Ebre

L'assemblea local d'ERC Móra d'Ebre, celebrada el dissabte 23 de novembre, va aprovar la renovació de l'executiva local. Aquesta va ser avalada per 14 vots a favor i un en blanc. La nova executiva d'Esquerra Móra pretén potenciar la relació amb el teixit associatiu, social i econòmic del municipi per poder fer una oposició constructiva a partir de les propostes que arribin dels diferents sectors de Móra d'Ebre; alhora que defensant fermament els interessos de la ciutadania. El nou equip encapçalat per Aviñó està format per gent amb una llarga trajectòria política i gent jove. Estarà format per Irina Gómez com a secretària d'organització, Antoni Cutrona secretari de finances, Àlex de la Guia secretari d'imatge i comunicació, Roser Rué, secretària de feminismes, Josep A. Moreno secretari de Política municipal, Manel Launes i Filo Pujol com a vocals.

Presentació de llista #Municipals2019

Dissabte 18 de maig va tenir lloc l'acte de presentació de llista per a les a properes eleccions municipals. Cinta Agné, que encapçala la llista per segona vegada consecutiva, va explicar que la candidatura està formada per deu homes i deu dones, sent paritària i fent cremallera, és a dir, alternant homes i dones consecutivament. A més, està molt renovada perquè també són deu persones les que s'incorporen al projecte i deu els que repeteixen de fa quatre anys. Després Cinta Agné va presentar un a un els membres de la llista i va acabar explicant que "ERC ha volgut fer una presentació diferent, més informal, amb un format que permet el diàleg perquè el que vol fer és escoltar la gent", per això es va donar pas seguidament a un vermut on els assistents van poder preguntar directament als membres de la candidatura.

ERC torna a guanyar unes eleccions al Congrés a Móra d'Ebre, però augmentant el marge de vots

Les eleccions del 28 d'abril seran recordades per la victòria republicana a tota Catalunya, però també per la victòria a totes les Terres de l'Ebre i en especial a la Ribera d'Ebre on en tres poblacions ha superat el 50% dels vots (Flix, Miravet i Ginestar). Amb els resultats a la mà, Norma Pujol, flixanca, serà diputada al Congrés la propera legislatura unint-se a Jordi Salvador Duch. En total, ERC ha obtingut 15 diputats, el millor resultat en la història. A Móra d'Ebre, el 2016 ERC ja va ser la primera força i va obtenir 567 vots i un 23,29%, mentre que el 2019 ERC obté 1022 vots que representen el 34,84%. (resultats del municipi). Moltes gràcies a tothom que ho ha fet possible! 1022 Gràcies!

Inauguració de l’Espai 1 d’Octubre a Móra d’Ebre

El passat 28 de setembre i en motiu de l’aniversari dels fets succeïts l’1 d’octubre de 2017, prop d’un centenar de persones es van acostar a la inauguració de l’Espai 1 d’Octubre, situat davant el Teatre Municipal La Llanterna. Aquest acte institucional donava tret de sortida als diferents actes realitzats al llarg de tot el cap de setmana. Es va poder visitar l’exposició “mil imatges valen més que una paraula” així com una representació de la defensa del teatre mitjançant un diorama de clicks de Playmobil, expressar mitjançant missatges i cites lo viscut ara fa un any en el “Llibre 1 d’Octubre”, i també participar en un taller d’escriptura de cartes als presos i exiliats. La iniciativa de batejar un espai públic del poble va ser proposada en una moció presentada pel grup municipal d’ERC-AM, recolzada per l’ANC i CDR i aprovada pel ple municipal, amb els vots a favor d’ERC i CiU, en contra del PSC i l’abstenció del PP. En el discurs dut a terme per Joan Piñol, alcalde de Móra d’Ebre, es va destacar la unió de la ciutadania del poble al llarg de tot el dia per defensar les urnes. També es va comptar amb la participació de l’ANC, on la seva coordinadora, Tere Fuster, va llegir el manifest unitari i va ressaltar les persones perseguides i represaliades per la votació de l’1 d’octubre. També es va demanar la llibertat dels presos polítics i el retorn del exiliats. Tant la inauguració com els posteriors actes, van ser organitzats i acordats entre el grups d’ERC, PDCAT , l’ANC, els CDR, el Jovent Republicà i La Forja. L’acte va finalitzar amb la descoberta de la placa que serveix com a recordatori dels fets succeïts tant a nivell local com nacional.

Cinta Agné

Cinta Agné tornarà a encapçalar la llista d'Esquerra Republicana a l’alcaldia de Móra d'Ebre

La Secció Local d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre va escollir, el passat divendres 21 de setembre a Cinta Agné com a candidata a l’alcaldia de Móra d’Ebre per a les eleccions  municipals que tindran lloc el maig de l’any 2019. Agné, que va encapçalar per primera vegada la llista republicana a les eleccions de 2015, és l’actual portaveu del grup municipal, integrat per dues regidores i un regidor. Un cop l’Assemblea de militants va ratificar l’única candidatura que es va presentar a l’elecció, l’alcaldable els va voler mostrar el seu agraïment i confiança, a la vegada que els va fer una crida a: “treballar per aconseguir uns grans resultats perquè només si Esquerra és forta podrem tenir una Móra d’Ebre forta i republicana”. Va manifestar la candidata.   Agné que va valorar de manera positiva l’experiència aconseguida durant aquesta legislatura d’oposició al govern municipal de majoria absoluta de CiU i PP; va expressar la voluntat de “continuar treballant al costat de la gent del meu poble, escoltant-la, recolzant-la, ajudant-la i solucionant-li, en la mesura del possible, els problemes que té, i per fer-ho possible necessitem tenir encara més força”.   Per acabar l’alcaldable republicana va demanar a la militància, ‘sumar i configurar entre tots una bona candidatura, sense renunciar a res ni a ningú, perquè només així podrem multiplicar els nostres resultats’.