ERC-Móra d'Ebre

L'Opinió a Móra d'Ebre, per Oriol Aviñó

Ja som a 17 de gener, Festa Major d’hivern. Malauradament i al igual que el passat mes d’Agost, no podrem gaudir-ne plenament. Tanmateix, gaudim-ne. Gaudim-ne en bombolla, gaudim-ne amb els de casa, amb coques i clotxes, però gaudim-ne en la mesura que puguem. Sabem que aquest ha estat un any molt difícil, i que si bé encara hi ha per davant un llarg camí a recórrer, l’arribada de la campanya de vacunació permet per primer cop veure una llum a la fi del túnel. Entretant, cuidem-nos. Desitgem que tots, així com els que us estimeu, us trobeu bé.

Des d’ERC-Móra d’Ebre, volem aprofitar l’avinentesa d’aquesta festa, que podem dir que clou l’etapa de les festes de nadal i any nou, per igualment desitjar-vos un bon 2021. Almenys un millor 2021.
Tanmateix, aquest darrer 2020, també ens ha portat bones noves. Després de molts esforços, i a ben segur masses anys, des de la Conselleria de Justícia s’han fet grans avenços en matèria de memòria històrica. S’han obert nombroses fosses de la guerra civil. A Móra d’Ebre, al voltant del que va ser un hospital de guerra de l’exèrcit republicà, fins al moment se n’havien localitzat fins a 61; podent esdevenir una de les troballes mes importants fins ara. Són molts els nostres veïns que tenen l’esperança de retrobar els seus avis, pares i en alguns casos fins i tot marits. Després de tots aquests anys sense perdre l’esperança, desitgem que així sigui.

Igualment, també s’ha començat a fer notòria la inversió en l’àmbit de l’Hospital Comarcal, on se n’ha recuperat la gestió amb un Pla 2019-2022 de fins a 7 M€. Si bé l’any passat s’hi van fer les primeres adequacions en matèria d’instal·lacions, ara s’ha invertit directament amb finalitat sanitària. Així es compta amb un nou arc quirúrgic, un aparell de radiologia i diversos equips com respiradors i desfibril·ladors.

A nivell consistorial, ERC Móra d’Ebre i la seva portaveu a l’Ajuntament Cinta Agné, continuem treballant en pro de l’interès dels nostres veïns. Disposats a col·laborar i aportant les nostres idees. En aquest sentit, i donat el context actual, vam traslladar a l’equip de govern la necessitat d’implementar ajuts econòmics directes per les persones que més s’han vist afectades a conseqüència de la pandèmia, així com a aquells autònoms, pimes i associacions que igualment poguessin requerir-ho. Tristament, aquest no ha estat el parer de l’equip de govern, i per segon any consecutiu ens hem vist abocats a votar en contra dels pressupostos presentats per Junts per Móra.

Tal com dèiem a l’inici, amb la campanya de vacunació que recentment ha començat, i en la que la Residència Natzaret n’ha estat una de les primeres de tot Catalunya a poder vacunar els nostres avis, comencem a veure la llum al final del túnel. Així doncs, voldria acabar aquest escrit desitjant-nos que aquest estiu si, puguem gaudir de les festes majors d’estiu amb certa normalitat i retrobar-nos als carrers.

Oriol Aviñó i Salvadó
ERC-Móra d’Ebre