ERC-Móra d'Ebre

Xerrada-col·loqui entorn a la violència masclista amb Montserrat Perelló

Divendres 27 de novembre, va tenir lloc a la sala polivalent de la Societat Obrera, una xerrada-col·loqui a propòsit de la violència de gènere per commemorar el 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència envers les dones.

Cinta Agné, va donar la benvinguda als assistents i va introduir l'acte. A l'inici es va retre homenatge a les sis dones que han mort enguany a Catalunya, amb l'encesa de sis espelmes que va realitzar Àlex de la Guia. Mentrestant, uns joves van llegir les postals sobre "Estimar no fa mal". Mònica Amorós va llegir el manifest per una societat lliure de violència masclista.

La xerrada va ser a càrrec de Montserrat Perelló, regidora de Tivissa, consellera comarcal i professora a l'IES Julio Antonio. Va tractar el tema de prevenció de la violència en adolescents. Es va complementar amb dos documentals. Un sobre la vida de les germanes Miraval, opositores al dictador Trujillo a la República Dominicana i assassinades un 25 de novembre de 1960. Posteriorment, després de la xerrada, es va cloure l'acte amb el curt metratge "El orden de las cosas". Tot plegat va generar un viu debat molt profitós per als nombrosos assistents.