ERC-Móra d'Ebre

Documents

Moció per retirar el títol de fill adoptiu a Franscisco Labadie, governador civil franquista
Revocació del nomenament de Francisco Labadie Otermín com a fill adoptiu de Móra d’Ebre Vist l’acord del Ple de l’Ajuntament de Móra d’Ebre, adoptat en la seva sessió extraordinària del dia 4 d’abril de 1950, designant Francisco Labadie Otermín com a fill adoptiu del municipi de Móra d’Ebre. Atès que aquesta persona va ser governador civil de Tarragona i cap provincial de la FET i de les JONS. A més, fou voluntari a la División Azul, soci fundador de la Fundación Francisco Franco i de Plataforma 2003, dedicada a enaltir José Antonio Primo de Rivera. Proposem al plenari una revocació d’aquest reconeixement, impropi d’aquesta institució municipal democràtica i que pretén homenatjar en nom del nostre poble un personatge que va participar d’una dictadura feixista i antidemocràtica.
És per això que demanem al Ple d’aquest Ajuntament la proposta d’adoptar els següents ACORDS:
1. Revocar els acords de Ple de l’ajuntament de Móra d’Ebre, que signifiquin i/o comportin reconeixement i honor envers el governador civil de Tarragona Francisco Labadie.
2. Fer-ho extensiu a altres persones que hagin estat dirigents del Règim totalitari del dictador Francisco Franco Bahamonde.

Móra d’Ebre, 6 de juny de 2016.