Osona

Toni Mas, candidat a l’alcaldia de Roda de Ter pel 2023

L’actual regidor d’Acció Social i Esports encapçalarà la llista d’EsquerraRoda Republicana en les properes eleccions municipals
Toni Mas Febrer encapçalarà la llista d’Esquerra-Roda Republicana, de Roda de Ter, a les properes eleccions municipals del 2023. Aquest dilluns al vespre la seva candidatura ha estat ratificada per unanimitat en una assemblea en què han participat els militants de la secció local i els membres de Roda Republicana. Mas, que actualment és regidor d’Acció Social i Esports, prendrà el relleu a Roger Corominas, alcalde de Roda de Ter, que a l’inici d’aquesta legislatura ja va fer pública la decisió de no repetir com a cap de llista després d’anar al capdavant de la candidatura en els dos darrers comicis.

Toni Mas és diplomat en Educació Social per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i postgraduat en Coaching Educatiu per la Universitat de Barcelona. Té experiència en dinamització comunitària, en treball amb joves en situació de risc i en gestió de conflictes en medi obert. Està especialitzat en acompanyament personal en processos educatius i en l’àmbit laboral. Des de fa 3 anys, és regidor a l’Ajuntament de Roda de Ter, el primer any a l’oposició i els dos últims com a regidor d’Acció Social i Esports. Actualment combina la tasca com a regidor amb la feina d’orientador laboral i formador en tecnologies de la informació i la comunicació. Ha estat implicat, en la seva trajectòria personal, en moviments associatius com el Grup de Defensa del Ter.

Al capdavant d’una candidatura d’equip

Tot i que la ratificació i l’anunci s’han fet ara, la secció local i el grup municipal fa mesos que treballen en la definició de qui serà el proper cap de llista. Durant l’Assemblea, Toni Mas ha explicat que encapçalar la candidatura és un repte que, ha dit, “afronto amb una gran il·lusió i empenta, i amb l’experiència dels darrers tres anys”. Mas també ha afegit que ho fa amb la confiança i la implicació dels membres d’Esquerra-Roda Republicana: “Aquest és un pas d’equip; no el veuria possible de no ser així”, ha assegurat.

“No oblidem que hi ha un repte encara més gran, i és que si avui encetem aquest camí és perquè d’aquí a un any hem de guanyar les eleccions i hi hem d’arribar amb la màxima força i preparació possibles”, ha dit Mas. En aquest sentit, el ja candidat ha fet balanç dels darrers dos anys al govern, que ha descrit com una etapa de molta feina però, alhora i sobretot, “d’il·lusió, de ganes, d’empenta i de creixement” en la qual el treball conjunt ha estat clau. “Hem fet molt però tenim molt més a aportar; hem de ser més i millors si això és possible”, ha valorat.

En la seva intervenció Mas també ha reculat en el temps per recordar com, fa quatre anys, va incorporar-se al projecte d’Esquerra-Roda Republicana en el marc d’un procés participatiu previ als anteriors comicis. Ha explicat que el van captivar les idees que s’hi desenvolupaven, “que avui formen part de la feina de l’equip de govern i conseqüentment de Roda”, però també, i sobretot, “la il·lusió enorme d’aquell grup de persones, que s’encomanava per moments; la força del que allí es plantejava; la seriositat i la responsabilitat de pensar com volíem que fos Roda, i de pensar-ho per dur-ho de veritat a la pràctica”. Aquella manera de fer, que és la mateixa que caracteritza l’equip de govern i el projecte actual és, resumeix, “un treball transversal fruit de la suma de tots i totes”.

Un comiat anunciat de Roger Corominas

Per la seva banda, Roger Corominas ha recordat que l’any 2019, abans dels darrers comicis, ja va expressar als seus companys i companyes la voluntat d’encapçalar per darrer cop la llista d’Esquerra-Roda Republicana. “Haver estat alcalde i regidor del meu poble, que tan estimo, ha estat un dels honors més grans que mai tindré”, ha afirmat l’actual alcalde, que quan acabi la legislatura actual haurà estat 7 anys al govern i 5 a l’oposició. En la seva intervenció ha reafirmat el seu compromís amb el projecte polític del qual forma part: “Hi seguiré implicat des del lloc que els meus companys i companyes considerin necessari”, ha dit.

En relació a l’actual mandat, ha recordat que “encara queden mesos de molta feina per tal de finalitzar projectes importants i encarrilar-ne d’altres per a la propera legislatura”. “Quan acabin aquests tres anys haurem fet una gran feina”, ha afirmat. Pel que fa a la candidatura liderada per Toni Mas, ha assegurat: “Tindrem un magnífic alcaldable que estarà al capdavant, un cop més, d’un equip preparat i amb moltes ganes de seguir liderant el nostre poble”. “En Toni està fent una gran tasca a les àrees d’esports i acció social, i té l’experiència, la preparació i la il·lusió per encapçalar un projecte guanyador com el nostre”, ha conclòs.