Osona

Toni Mas: “Les eleccions seran la continuació del gran projecte col·lectiu que estem duent a terme com a equip de govern”

Municipals 2023
L’alcalde de Roda, Roger Corominas, va passar el relleu a Toni Mas, a qui va definir com una bona persona, un optimista i un treballador incansable
El Museu de l’Esquerda de Roda de Ter va acollir, aquest divendres al vespre, la presentació de Toni Mas com a cap de llista per Esquerra-Roda Republicana a les properes eleccions municipals del 2023. Mas, que actualment és regidor d’Acció Social i Esports, va estar acompanyat per Raül Romeva, vicesecretari general de prospectiva i Agenda 2030 d’Esquerra, i per Roger Corominas, alcalde de Roda de Ter. La secretària general d’Esquerra, Marta Rovira, també hi va ser present amb un missatge que es va emetre durant l’acte, conduit Roser Montané, primera tinent d’alcalde i regidora de Comunicació i Joventut de Roda de Ter, i al qual van assistir més d’una vuitantena de persones.

En el transcurs de la presentació, Toni Mas i Roger Coromina, van mantenir un diàleg en què van fer una mirada enrere a l’evolució del projecte d’Esquerra Roda Republicana, van revisar la tasca feta com a equip de govern i van mirar al futur per establir objectius i reptes. Amb l’horitzó de les properes municipals va explicar que “volem i desitgem que les eleccions siguin la continuació d’un gran projecte que avui ja estem duent a terme des de l’equip de govern”, i es va mostrar convençut que, “malgrat hi haurà dificultats i no serà fàcil, arribarem tan lluny com ens proposem si estem al vostre costat, si ens feu costat, perquè és amb la gent, al carrer que la política pren sentit i s’humanitza”.

Respecte a aquests dos darrers anys a l’equip de govern, Mas va dir: “Sempre hem treballat tenint en compte el present per encarar amb èxit el futur de Roda; ho hem fet en equip i amb cohesió perquè el repte no es pot entomar si no és així, i els companys de viatge han estat sempre un exemple d’esforç, professionalitat i humilitat”. En relació a les regidories d’Acció Social i Esports, que actualment ocupa, va recordar que abarquen àmbits en els quals “el contacte amb la gent és constant” i va dir que, precisament, “és aquí on em sento còmode, escoltant i mirant de trobar solucions a les necessitats que van sorgint, participant en la construcció de projectes o ajudant a facilitar-los”. També va recordar que es tracta de dues regidories transversals i cabdals per a la societat, “que tenen les persones al centre”

En clau de país, Mas va recordar que la independència és l’objectiu i va dir que “els municipis tenim un paper essencial per aconseguir-la, ja que som l’administració més propera al ciutadà i la cara visible de la política a peu de carrer”. En aquest sentit, va recordar que “els ajuntaments hem de ser exemple de de gestió, transparència, d’implicació i de participació, i facilitadors de les dinàmiques que genera el teixit social”, i va afegir que “ la independència l’hem de construir des de l’exemple que donem com a país i com a poble, arribant a tots i cadascun dels rodencs i rodenques, pensin o no com nosaltres”

“Una bona persona, un optimista i un treballador incansable”

Roger Corominas va parlar del projecte d’Esquerra-Roda Republicana, que va definir com “una eina no per projectar-nos personalment sinó per millorar la vida dels veïns i veïnes”, exemple de “la política com un lloc de pas per servir als nostres conciutadans”. Va recordar que es tracta d’una iniciativa “de poble, formada per rodencs i rodenques que treballen de manera transversal, en equip i amb generositat”. “La solidesa d’aquest projecte rau en l’experiència d’una base que des del 1999 fins a l’actualitat no ha parat de créixer, i per aquest motiu els veïns i veïnes hi confien perquè quan hem governat hem avançat”, va afirmar.

L’alcalde de Roda també va presentar Toni Mas, a qui va definir com una bona persona, un optimista i un treballador incansable: “Sempre tranquil, sempre seré, sempre optimista, sempre ajudant i buscant solucions als problemes, té per nord la vocació de servei i s’arremanga generosament per tirar endavant els projectes”, va dir. Corominas també va afirmar que “els companys i companyes no hem dubtat de fer-li confiança unànimament per encapçalar la candidatura a les eleccions del 2023” i es va mostrar convençut que serà el proper alcalde de Roda.

“A Roda soc a casa”

En el seu discurs, Toni Mas també va fer una retrospectiva més personal per explicar al públic tot allò que l’ha portat a assumir la candidatura en el dia d’avui. Mas va tenir agraïments per a la seva família, i en concret pel seu germà Pep, que va ser 12 anys regidor de Manlleu: “la seva feina de formiga, la dedicació i la determinació amb què assumia els reptes van calar de manera profunda en mi”, va dir. El candidat també va repassar la seva etapa d’estudiant universitari i d’activista en diferents entitats, així com la seva feina com a Educador Social i els seus principis a Roda Republicana, projecte al qual va entrar arran del procés participatiu iniciat el 2018. En tots aquests àmbits, va dir, “he après que cal assolir els reptes de cara, seguir aprenent cada dia com si fos el primer i que el meu esforç ha de superar les expectatives d’objectiu que em plantegi”.

El poble de Roda de Ter el va definir com “el lloc que vaig decidir que seria casa meva”. “A Roda no hi vaig arribar fruit de l’atzar o d’un capritx sino que hi vaig venir i hi sóc per amor, perquè és el lloc on vull viure amb qui vull viure i on vull construir un projecte”, va dir, i va assegurar que és aquí on “estic aportant el meu gra de sorra en tot el que m’és possible, estic aprenent dia a dia de les persones i entitats que trobo pel camí”. “A Roda soc a casa, i aquest també és un motiu per ser avui aquí”, va concloure.

Humanitat i capacitat de treball

Raül Romeva va ser l’encarregat de cloure l’acte, agraïnt a l’equip d’Esquerra-Roda Republicana la feina feta i encoratjant Mas i Corominas “ en un moment tan fascinant com és el de passar i prendre el relleu”. De Roda Republicana i del candidat en va dir que encarnen dos valors fonamentals que ha de tenir qualsevol projecte, sobretot republicà: la humanitat, “perquè això va de ser i fer persones”, i la capacitat de treball, “és a dir, posar la humanitat al servei de la comunitat”.

Romeva també va desgranar el nom d’aquest projecte, el qual va definir com a carregat de significat: en primer lloc el mot “Esquerra”, que ens remet a “un projecte il·lusionant, que suma i que encarna la idea de país divers, plural, de vocació social, generós… que volem”; en segon lloc “Roda”, que és nom i verb al mateix temps i que evoca tant “a la comunitat i la col·lectivitat que és el poble i que transcendeix de la simple suma de persones” com a l’acció de “rodar, és a dir, de “sortejar dificultats, buscar solucions alternatives i no quedar-se paral·litzats davant l’adversitat”; i, finalment, “Republicana”, que remet, ha dit, a “l’objectiu darrer que volem guanyar”. Un objectiu que, segons Romeva, només es pot assumir amb líders com en Toni Mas: “optimistes, que ens fan il·lusionar i estan convençuts que, malgrat les dificultats, tot es pot aconseguir”; i que “entenen que els problemes s’han de començar a resoldre aquí, a Roda, per donar exemple a la comarca, al país, al món”.

“Una encomana d’il·lusió, de visió i de projecte”

En el missatge de Marta Rovira que es va emetre en un moment de la presentació, la secretària general d’Esquerra va agrair la tasca feta fins ara per l’equip d’Esquerra Roda Republicana i va definir la candidatura de Mas com “ una encomana d’il·lusió, de visió i de projecte”. De Roda de Ter en va dir que és un dels municipis més especials d’Osona, “amb una forta identitat lligada al treball, a l’obrerisme d’esquerres i a la reivindicació; puntera en molts sentits, perseverant i amb una marca propia que s’identifica molt bé amb el projecte de valors republicans, d’honestedat, de suma i de diversitat social d’Esquerra”. Rovira també va tenir unes paraules d’agraïment a la tasca de Roger Corominas al capdavant del partit a Roda, que ha definit de “picar pedra, cosir, sumar persones, tenir projecte i tenir visió del poble”.

Sobre Corominas també va tenir unes paraules Roser Montané, a qui va agrair haver-se posat al capdavant d’un grup “de persones compromeses que treballen colze a colze i comparteixen allò de que la força està en l’equip”. “El lideratge d’en Roger ens ha donat a totes i a tots molta seguretat i ha estat un gran aprenentatge”, va dir Montane, que va definir l’actual alcalde de “seriós, exigent, molt responsable, honest, franc i amb un enorme sentit de l’humor” que “ens fa rebaixar tensions, superar obstacles i alegrar els dies” i va afirmar que “és el millor alcalde que Roda ha tingut mai”.

En l’acte d’aquest divendres també van acompanyar Toni Mas en la seva presentació Maria Balasch, presidenta d’Esquerra a la Catalunya Central i candidata a l’alcaldia de Vic; Jordi Fàbrega, president d’Esquerra a Osona; Isaac Peraire, director de l’Agència de Residus de Catalunya; Joan Carles Rodríguez, president del Consell Comarcal d’Osona i alcalde de Sant Julià de Vilatorta; Josep Arderiu, director dels Serveis Territorials d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a la Catalunya Central; i Rafa Cuenca, regidor de Manlleu.