Osona

Carod viatja a Macau per donar suport a la Selecció Catalana d'hoquei patins

El president, Josep-Lluís Carod-Rovira es desplaça avui fins a Macau (Xina) per assistir aquest dissabte a la final del Mundial B d'hoquei patins en la que presumiblement pendrà part la Selecció catalana.

Carod justifica el seu viatge perquè “es tracta que des de la presidència d'un partit de govern de Catalunya, en un moment històric com aquest, es vagi on sigui, si convé a la fi del món, per donar suport a l'esport català”.

Carod, recorda que ERC sempre ha defensat la presència internacional de l'esport català, i precisament per això, a les últimes eleccions “vam signar un acord amb la Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes”.

Pel president d'ERC, és evident “que el partit que més coherència ha demostrat en la defensa de les seleccions nacionals ha estat ERC i per això la plataforma va signar aquest acord amb nosaltres i no amb un altre partit. Ha calgut que ERC es fes càrrec de la Secretaria General de l'Esport, perquè aquest tema comencés a caminar amb resultats tan satisfactoris com els de l'hoquei català, després de 24 anys”.

La quasi segura presència de la Selecció Catalana d'hoquei patins a la final de Macau és segons Carod, “un pas definitiu cap a la normalització de Catalunya com a país esportiu en l'àmbit internacional”.

ERC convida als catalans a donar la benvinguda als esportistes catalans a la tornada a Catalunya el proper dilluns 25 d'octubre, després de la seva participació al campionat del món B.
Serà rebuda a les 19 hores, al Palau de la Generalitat pel Conseller en Cap, Josep Bargalló.