Osona

Volem ser dones lliures en una terra lliure

Maria Molas Castells. Secretaria de la dona. JERC - Vic

La violència masclista entre els joves està anant en augment als últims temps. Podem recordar que un 60% de les joves han manifestat haver estat insultades i assetjades per les seves parelles.  La societat sembla donar l’esquena a aquest tipus de maltractament que en moltes ocasions es produeix a través del mòbil i les xarxes socials que, tot i que sembla inofensiu, és l’inici de la violència masclista.

Emmarcant aquesta situació dins la societat civil, podem evidenciar la baixa percepció de risc que provoca aquest tipus de violència. Sovint es reprodueixen conductes masclistes que no es visualitzen com a tal. Les relacions de domini, control, gelosia ... no es solen identificar com a actituds de maltractament, sensació totalment errònia per l’enorme mala influència i menyspreu que comportaments com aquests poden suposar per les noies.

En caire generalista, tradicionalment a les dones ens han imposat rols socials que ens han fet creure que som immòbils. Activitats socials i polítiques discriminatòries que no es poden continuar produint. Des del nostre territori, Osona, en un moment de canvi social i progrés sobiranista com l’actual, no podem permetre la construcció d’un nou país amb les mateixes bases socials diferenciadores entre sexes com les actuals, sinó que hem de fomentar la creació d’una Catalunya independent amb valors igualitaris.

Per aconseguir aquest objectiu creiem necessàries les campanyes de sensibilització i prevenció entre els joves, amb difusió a instituts i escoles per abolir aquestes conductes masclistes. Serà només a través de les actuacions coordinades entre els  agents educatius i la conscienciació ciutadana com aconseguirem la igualtat de gènere.

Article publicat EL9NOU. 25.11.2013