País Valencià

Totes les notícies

ERPV anima a fer al·legacions als projectes de decret del Botànic.

ERPV, 13/12/2022 "Si la gent vol un requisit lingüístic de veritat, ha de fer al·legacions als projectes de decret del govern del Botànic. Per això hem preparat dos models d'al·legació personal perquè cap valencià ni valenciana es quede sense el dret a defensar el valencià millorant els projectes de decret" —Mikel Forcada Esquerra Republicana del País Valencià, anima la gent preocupada per la llengua i el seu ús social a fer al·legacions als projectes de decret d'homologació i de requisit. Més encara, convida a actuar en contra de la degradació del requisit del valencià de l’acord entre les conselleres d’Educació i de Justícia. Un acord que afebleix la protecció del valencià L’acord de les conselleres Tamarit i Bravo del govern del Botànic sobre el requisit lingüístic necessari per a l’accés dels llocs de faena públics consta de dos decrets del Consell que es publicaran cap a les primeries de 2023. Esquerra Republicana del País Valencià creu —com molts de vosaltres— que aquests dos decrets, d’una banda, desautoritzen definitivament una JQCV ja qüestionada i conseqüentment, devaluen radicalment els nivells MECRL aplicats al valencià i, d’altra banda, estableixen uns nivells lingüístics insuficients com a requisits i no ho fan per a tots els llocs de faena públics valencians. Com a resultat d'aquest acord, continuarà l’accés a llocs de faena públics de persones amb una competència lingüística insuficient, i, per tant, persistirà la discriminació lingüística que vulnera —de manera il·legal segons l’Estatut d’Autonomia— els drets de les persones valencianoparlants. Tot açò provoca que continuem rebent uns serveis de qualitat pitjor que ens relega a un estatus de ciutadania de segona classe. Els dos projectes de decret són: Homologació: Decret del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la competència lingüística de valencià per a l’homologació dels estudis en el sistema educatiu valencià: (https://t.

ERPV es posiciona en contra de l'acord Tamarit-Bravo

ERPV, 30/11/2022 Després de mesos de llegir que el PSPV i Compromís negociaven la manera d'incloure el requisit lingüístic per a la funció pública, aquest dilluns les conselleres d'educació, Raquel Tamarit, i de justícia, Gabriela Bravo, anunciaren que havien arribat a un acord per exigir l'esmentat requisit.  Esquerra Republicana del País Valencià valora molt negativament l'acord Tamarit-Bravo i es posiciona rotundament en contra per entendre'l com un greu retrocés en la defensa i protecció del valencià que provocarà un retrocés en el seu ús social.  per als republicans valencians no es pot entendre que des dels partits del Botànic es vulga fer creure a la ciutadanía que aquest acord suposa cap benefici per a la llengua. No ens empassem ja més mentides amb el valencià com si forem corders.  Aquest és el posicionament raonat d'ERPV tot explicant els motius de l'oposició a l'acord:   L’acord Tamarit–Bravo: un requisit lingüístic insuficient i devaluat que no garanteix un servei públic en valencià. Esquerra Republicana del País Valencià, davant de l’anunci fet el passat 28 de novembre de 2022 per la consellera d’educació Raquel Tamarit i la consellera de justícia Gabriela Bravo, en què han presentat el nou esquema de requisits lingüístics de valencià per al nou personal de l’administració valenciana, vol expressar el seu posicionament crític en els següents punts:  1.- Els nivells exigits de competència lingüística són inadequats. L’acord estableix els nivells de competència lingüística en valencià exigits per a accedir a les categories professionals: per a categories més altes es requereixen nivells més alts de valencià; això es fa independentment de la naturalesa del treball i de la relació amb el públic o amb altre personal. Per exemple, segons l’acord per a accedir a llocs de treball que només requereixen el grau d’ESO (categoria laboral C2) o el batxillerat o tècnic superior (categories laborals C1 i B) es demanen els nivells B1 i B2, respectivament.

25 de Novembre, Dia internacional contra la violència envers les dones

Arriba un nou 25 de novembre i no podem baixar la guàrdia, les xifres no ens ho permeten.  Unes xifres que parlen de 3 dones assassinades al País Valencià en aquest 2022. Si mirem enrrere al balanç d'assassinades per la violència masclista des del 2003 és de 146 dones assassinades.  Per això convidem a la ciutadania a eixir al carrer hui i a prendre consciència cada dia de la necessitat de barrar el pas a qualsevol tipus de violència masclista que puga haver al nostre voltant i a emprar l'empatia i la sororitat envers aquelles dones que pateixen violència masclista.  Reproduïm el manifest d'aquest 25 de novembre d'Esquerra Republicana i, a continuació indiquem les manifestacions convocades arreu el País Valencià.  No paparem fins que aconseguim una societat més iguailtària, més lliure i més fraterna amb dones amb tots els drets!   25 de Novembre, Dia internacional contra la violència envers les dones Hui i cada dia, volem manifestar el nostre rebuig cap a qualsevol mena de violència masclista i fer un pas més en el compromís per eradicar aquesta vulneració dels Drets Humans de les dones. Un any més denunciem fermament les violències que patim les dones i que es manifesten de moltes maneres com una conseqüència, i un instrument alhora, de la desigualtat entre homes i dones, i de les relacions de dominació que existeixen en aquesta societat patriarcal. Parlem de violències masclistes, amb plural, perquè la violència sexual, la violència econòmica, la violència simbòlica, la violència vicària i totes aquelles situacions de discriminació patides per les dones pel simple fet de ser-ho són violències masclistes. Enguany s’han produït 21 feminicidis als Països Catalans, dels quals 3 al País Valencià. No oblidem els feminicidis familiars i els assassinats infantils per violència masclista. Les violències masclistes no diferencien entre edats, classes socials, orígens o altres estructures socials. El degoteig constant d’assassinats no és més que la punta de l’iceberg d’una problemàtica estructural de la societat.

Esquerra Republicana del País Valencià incorpora reivindicacions històriques dins els Pressupostos Generals de l’Estat

ERPV, 23/11/2022   Elisenda Pérez: “És una bona notícia que s’hagen aconseguit desencallar projectes molt necessaris i reivindicats des de fa anys per les comarques valencianes”   La senadora republicana Elisenda Pérez ha incorporat en el transcurs de la negociació pressupostària diverses esmenes transaccionades d’Esquerra Republicana del País Valencià, a través de les quals, com ha confirmat “hem aconseguit tres esmenes importants per al País Valencià, hem desencallat dos projectes reivindicats des de fa anys a Benifairó de les Valls i a Benifairó de la Valldigna i una altra fonamental per a Alzira, a la Ribera Alta”.   Entre les aportacions assolides fins ara per Esquerra Republicana del País Valencià es troben, com ha assenyalat Pérez, “5 milions d’euros per a l’ampliació del barranc de la Casella a Alzira, perquè els cadals recollits a les conques de l’estret del Vilella i del Casella no assolisquen els nivells actuals, permetent els lliuraments dels col·lectors i els del canal intersector per evitar les inundacions en el nucli urbà”.   Pel que fa a la ciutat de Benifairó de les Valls, al Camp de Morvedre,  Esquerra ha aconseguit una esmena per dotar amb 300.000 euros la restauració del Palau dels Vives de Canyamàs.   A Benifairó de la Valldigna s’ha aconseguit una esmena per valor de 200.000 euros per al projecte de restauració del castell de Marinyén, conegut també com el Castell de la Reina Mora.   El president d’ERPV, Josep Barberà, ha manifestat la seua satisfacció per aquestes esmenes que ha qualificat de reivindicacions històriques del teixit associatiu i de l’independentisme valencià “Estem molt acostumats els valencians a veure com l’estat espanyol ens maltracta any rere any en les inversions en aquests pressupostos. Millorar-los ja és una victòria i demostrem que l’independentisme valencià és necessari i útil i que com més força tinga l’independentisme valencià en els nostres municipis, en les Corts, o en el Congrés de l’estat espanyol, millor serem tractats els valencians i més sobirania aconseguirem”   Per últim, Elisenda Pérez ha explicat que, de moment, l’anomenada LPGE comença el seu tràmit al Congrés, però que encara queda camí per recórre/r des de l’òptica de la negociació durant els pròxims dies, abans no puguem donar per fet un acord definitiu.

Franquisme a cara descoberta! ERPV exigeix el cessament immediat de Ricardo Ferris i la investigació de Fiscalia d'un possible delicte d'odi

ERPV 20/10/2022 ERPV ha exigit el cessament immediat del màxim responsable de la Policia Nacional a la ciutat de València, i insta a Fiscalia a encetar una investigació exhaustiva per si ha comés un possible delicte d'incitació a l'odi. Esquerra Republicana del País Valencià considera les declaracions del Cap de la comissaria Centre de la ciutat de València, Ricardo Ferris, un atemptat contra la dignitat de les persones a més d’una vulneració del codi deontològic de les Forces i Cossos de Seguretat Nacional. Per aquest motiu exigeix el cessament immediat de l’inspector. El partit republicà valencià demana que la Fiscalia encete d’ofici una investigació exhaustiva al Comissari Ferris per esclarir si estem davant un possible delicte d’incitació a l’odi. Així mateix, agraeix que, per primera vegada, la delegació del govern espanyol a València haja demanat la revocació de la comissió de servei d’aquest comandament policial. Tot i això, els republicans asseguren que estaran pendents de l’evolució de l’expedient i demanaran explicacions al ministeri de l’Interior. El màxim responsable de la Policia Nacional de la comissaria Centre de València va participar en un acte d’un partit ultradretà i filonazi fent afirmacions que cap demòcrata podria assumir, acusant la població immigrant de delinqüents i amb expressions tan desafortunades com que «en compte de a comissaria els passarem al centre d’espècies protegides del Saler». La secretària general d’ERPV, Maria Pérez, s’ha mostrat indignada per la informació apareguda fa unes hores i ha assegurat que no van a parar «fins que els feixistes de dins de les Forces i Cossos de Seguretat Nacionals deixen el cos. No podem consentir allò que des de fa temps veiem sovint, que aquells que ens han de protegir són en realitat els agressors. Les declaracions d’aquest home són una agressió a la part més feble de la nostra societat». En aquest sentit, ha assegurat estar ja en contacte amb l’equip del Congrés i del Senat per dur a terme accions que conduïsquen a l’esclariment i depuració d’aquesta agressió.

AQUEST 9 D'OCTUBRE, SOBIRANIA!

ERPV, 07/10/2022 Aquest 9 d’Octubre Esquerra Republicana del País Valencià eixirà al carrer demanant Sobirania, així, en majúscula. Perquè, com diu el manifest del partit republicà “És la sobirania la que ens permetrà dotar-nos d’una sanitat pública al servei de les persones, la que impedirà que els tribunals espanyols posen bastons a les rodes de la recuperació i normalització de la llengua a l’escola i al carrer, la que farà que puguem dissenyar un corredor mediterrani que passe pel Mediterrani i ens comunique amb Europa i el món, la que millorarà la salut de la indústria valenciana o dotarà de recursos la investigació científica que es fa als nostres laboratoris. I encara una més. Exercir aquesta sobirania, reclamar-la i defensar-la requereix coratge, coratge per a plantar cara a Madrid”.  Els republicans valencians denuncien una vegada més la llosa que suposa haver de conviure amb l’espoli fiscal. El president del partit, Josep Barberà també ha volgut destacar que el manifest fa una crida a la unió de “tots aquells que creiem que una República Valenciana d’homes i dones lliures és l’instrument que necessitem per a exercir plenament la nostra sobirania i encarar el futur: una crida a la unió del sobiranisme valencià”.  Convidats de luxe en la manifestació.  Enguany en la tradicional manifestació sobiranista del 9 d’octubre a la vesprada ERPV comptarà amb “convidats de luxe” segons l’organització. Encapçalats per la secretària general adjunta, Marta Vilalta, també hi seran el portaveu del Grup Republicà al Congrés Gabriel Rufián, els diputats Jordi Salvador i Montse Bassa i les senadores Elisenda Pérez i Vanesa Callau.  El bloc republicà comptarà també amb la presència de Garazi Zalbidea en representació d’EH Bildu. La secretària general d’ERPV, Maria Pérez, ha volgut agrair la presència de Marta Vilalta i l’ha valorat com “una mostra ferma de suport al projecte d’Esquerra Republicana del País Valencià per la construcció d’una República”.

Campanya de recollida de fons per a les dones refugiades dels campaments d’Idlib.

ERPV, 12/07/2022 Balloona Matata i Esquerra Republicana del País Valencià posen en marxa una campanya que culminarà el 22 d’agost amb el viatge als campaments. La delegació, encapçalada per la coordinadora de Balloona Matata, Maria Escalona, i la secretària general d’ERPV i representant legal de la ILP Tres Voltes Rebel, Maria Pérez Company, visitarà els campaments d’Idlib, al nord-oest de Síria, i la zona d’Adana on hi viuen dones refugiades sirianes per fer-los arribar l’ajuda recollida.  Col·laboració entre ERPV i Balloona Matata per millorar la vida de les dones refugiades. Balloona Matata i ERPV han encetat una campanya de recollida de fons destinats a la compra de cisternes d’aigua que permeten les dones refugiades assolir uns mínims higiènics en la menstruació. La col·laboració entre els republicans valencians i el col·lectiu solidàri va néixer arràn la ILP Tres Voltes Rebel, de gratuïtat dels productes per a la menstruació, que a hores d'ara encara està pendent de passar el tràmit parlamentari a les Corts.  El col·lectiu Balloona Matata es va posar en marxa el desembre de 2015 com a col·lectiu de persones cooperants independents que treballa per ajudar la població més maltractada per la guerra, les dones i xiquetes refugiades. Opera en els camps de refugiats de Síria i Grècia i entre els projectes que han dut a terme hi ha una unitat mèdica de servei ginecològic “JuanaVana” (actualment fora de servei per patir la descàrrega d’un llamp) i la “Balloneta” una furgoneta de suport als cooperants del campament de Vial, a Chios. La coordinadora de Balloona Matata, Maria Escalona, confia que “la ruta assegurada per ajuda humanitària que hi ha a la frontera de Síria no quede bloquejada  pel veto rus i puguem continuar abastint els campaments no oficials on viu vora 1 milió de dones i criatures que tenen com a única font d’abastiment l’ajuda humanitària”.  “les dones republicanes estem compromeses amb els drets humans i un d’ells és el dret a una menstruació digna.

Prou renúncies. 25 d'abril 1707 - 2022.

Dissabte 7 de maig anem a Castelló! La manifestació de la Diada Nacional del País Valencià del 25 d'Abril es trasllada enguany al 7 de maig i a Castelló.  Enguany Esquerra Republicana del País Valencià posem l'accent en la necessitat de deixar de renunciar a tot allò que ens ha configurat com a poble i com a País. Ja no valen les amenaces de "compte, que vindrà la dreta!". Portem anys i panys veient com es renuncia a la llengua, a la cultura, al teixit industrial o a l'autogovern, per part dels diferents governs valencians. I el fet que ens governe una coalició "progressista" no ha canviat aquest rumb. Ben al contrari, assistim cada dia a renúncies tan fonamentals com l'escola plenament en valencià o els mitjans en català.  Per això, des d'ací vos animem a manifestar-vos dissabte 7 de maig a Castelló. Commemorem, a més, els quaranta anys de la participació de Joan Fuster en el multitudinari Aplec de Castelló. Fa quaranta anys Fuster va dir allò de “En realitat, o ens recobrem en la nostra unitat o serem destruïts com a poble. O ara, o mai!”, per això, per respecte al pensador cabdal del País Valencià i pel deure de construir el País Valencià sobirà que mereixem, vos convidem a acompanyar-nos dissabte.  Ens veiem a La Farola (plaça de la Independència) de Castelló a les 16.30 de dissabte 7 de maig. No falteu! Josep Barberà i Sorlí                                                                     Maria Pérez Company President d'ERPV                                                                          Secretaria General d'ERPV  Manifest d'Esquerra Republicana del País Valencià per al 25 d'Abril, Diada Nacional del País Valencià.   Prou Renúncies Els valencians i les valencianes formem un país que —en la modernitat–-, hem forjat a força de derrotes. Des de la guerra de Successió fins a un estatut d’autonomia de segona categoria, passant per la guerra d’Espanya i, poc o molt, les carlinades.

El sector empresarial i tecnològic valencià necessita l’empenta de les administracions.

ERPV 04/04/2022 “Tenim un teixit empresarial i tecnològic capdavanter i capaç de competir amb qualsevol zona europea, però cal que ens ho creguem i que unim esforços les diferents forces polítiques i des de totes les administracions perquè es deixe de posar impediments i se’ls done suport” La visita de divendres, primer d’abril, al País Valencià del president de la comissió d’Indústria del Congrés dels Diputats i portaveu d’Esquerra Republicana a la comissió d’Energia Joan Capdevila ha estat ben profitosa a juí de la direcció d’Esquerra Republicana del País Valencià. “Tenim un teixit empresarial i tecnològic capdavanter i capaç de competir amb qualsevol zona europea, però cal que ens ho creguem i que unim esforços les diferents forces polítiques i des de totes les administracions perquè es deixe de posar impediments i se’ls done suport” ha dit el president d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà. En aquesta darrera visita, Joan Capdevila ha comprovat la qualitat dels serveis tecnològics i industrials del País Valencià i com la desigualtat en oportunitats els posa pals a les rodes “és encomiable la capacitat de resistència dels sectors productius valencians. Al País Valencià s’investiga com en pocs llocs, però això no es veu reflectit en les dotacions que l’estat destina a investigació tecnològica. Un altre exemple paradigmàtic és el de les cooperatives elèctriques valencianes, hereves de les cooperatives de regants. Fa més d’un segle que apliquen l’economia circular i els nous models energètics mentre Madrid continua buscant la pedra filosofal” ha dit el diputat republicà, preguntat pel balanç de la visita. Capdevila s’ha citat amb més empreses per a dilluns i dimarts de la setmana vinent. D’aquesta manera, els republicans valencians volen contribuir a la millora de la situació de l’empresariat valencià. La jornada va començar a l’Institut Tecnològic Metalmecànic, Moble, Fusta, Embalatge i Afins AIDIMME on Capdevila va conéixer el projecte de fabricació additiva INEX-ADAM que situa l’institut valencià al capdavant d’aquest sistema.