País Valencià

TERESA GARCERÀ ELEGIDA PRESIDENTA D’ERPV – L’HORTA.

ERPV, 17/07/2020

La històrica militant republicana Teresa Garcerà ha estat elegida pel 89 per cent dels vots de la militància nova presidenta comarcal d’Esquerra Republicana del País Valencià-l’Horta.

Les seues primeres paraules han sigut d’agraïment al president eixint, Josep Marí, de qui ha destacat la seua capacitat per a treballar i per a indignar-se amb totes les situacions de manca de drets de la comarca.

Acompanyada d’un nodrit grup de militants de València, Mislata, Montcada i Alfara entre d’altres localitats, Garcerà ha exposat al congrés comarcal les línies polítiques que considera fonamentals per a fer d’ERPV-EV l’eina de canvi i millora per a l’Horta.

«La comarca de l’Horta travessa per un dels moments més crítics en molt de temps. Qui ens anava a dir que sota un suposat govern progressista hauríem de veure com s’acaba de destruir l’horta de València i d’altres pobles. Des d’ERPV hem d’estar on sempre hem estat, al costat de la terra i de qui vol treballar-la, al costat de la preservació del paisatge i el medi. Al costat de les persones que veuen com un decret signat a Madrid s’emporta les seues terres i cases. No pot ser que hi haja una família acampada al mig de l’horta per evitar que li instal·len un post al seu terreny» ha dit Teresa Garcerà, tot remarcant la presència de la ciutat de València a la comarca, un fet que, segons ha destacat, «fa que no puguem baixar mai la guàrdia». En aquest sentit ha esmentat la situació del CIE de Sapadors o l’ampliació del Port de València com a «temes que ens han de tindre vigilants permanentment».

Quant a la política de portes endins, la nova presidenta comarcal ha mostrat la voluntat del nou equip de teixir complicitats amb cada militant de cada agrupació. «Des de fa anys sabem que ens hem de cuidar els uns als altres. La militància hem d’estar en contacte permanent. Amés a més hem de posar en valor la militància política. La militància política ens ha d’ajudar a ser millor persones i a estar alerta davant de qualsevol injustícia».

El president d’ERPV-EV, Josep Barberà, i la Secretària General, Maria Pérez, han asistit al congrés que s’ha celebrat a la seu de la Intersindical Valenciana. Barberà s’ha mostrat satisfet de comptar al capdavant de la comarca de l’Horta «amb una dona com Teresa, d’una convicció republicana de pedra picada, ferma defensora del sobiranisme valencià des de fa dècades i compromesa amb el feminisme».