País Valencià

PREGUNTEM A MARLASKA PER LA DETENCIÓ DEL JOVE ANTIFEIXISTA A PEGO

feixistes al camp del Pego CF. Foto de Col·lectiu Antifeixista de la Safor
ERPV. 20/10/2020.
la Delegada del Govern no pot seguir un dia més en el càrrec perquè ha demostrat la seua inutilitat a l’hora de protegir la població de perills reals com és el feixisme. (Josep Barberà)

Dos vegades en una setmana hem hagut de demanar els republicans valencians al ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, per detencions a joves antifeixistes: dijous passat i hui dimarts.En aquesta ocasió les preguntes han estat registrades tant al Congrés com al Senat. amb la voluntat que des d'interior se'ns done una resposta convincent.

En aquesta ocasió ha sigut per la detenció d’un jove antifeixista que va eixir al carrer per manifestar la seua oposició a les soflames, consignes i simbologia nazi del grup Gandiblues de Gandia a Pego.

Els republicans preguntem al ministre per la xifra d’identificats en el grup feixista. També insistim en el cessament de la Delegada del Govern espanyol Gloria Calero, així com en la necessitat de tipificar el delicte d’exaltació del feixisme.

En aquesta ocasió hem vist com, sota el pretext del futbol, aquest grup feixista va voler intimidar la població pegolina sense èxit. Novament els veïns, molts dels quals gent jove, van eixir al carrer per impedir els crits i consignes hitlerianes i que embrutaren el poble amb material nazi.

Des d’Esquerra Republicana del País Valencià no s’entén que les autoritats locals, autonòmiques i estatals posen fre a aquest tipus de «ràtzies» que veiem sovint als nostres pobles. El president d’ERPV, Josep Barberà, és taxatiu al respecte «la Delegada del Govern no pot seguir un dia més en el càrrec perquè ha demostrat la seua inutilitat a l’hora de protegir la població de perills reals com és el feixisme».

Els republicans, que en aquest 9 d’octubre duien el lema de Republicanisme és Antifeixisme, es mostren ferms en la demanda de fer modificacions legals perquè es puga combatre el feixisme de debò «no podem seguir condemnant a les xarxes i fent declaracions en aquest sentit i no mostrar cap voluntat a l’hora de posar un remei de debò. Cal que es tipifique al codi penal el delicte d’exaltació del feixisme, dins el qual ha d’estar l’exaltació del franquisme» ha declarat Barberà.

Els sobiranistes valencians asseguren que seguiran preguntant al ministre i demanant-li que prenga mesures per tal d’evitar la impunitat amb què actuen els grups d’ideologia nazi i feixista.

Alhora convoquen a tota la seua militància i simpatitzants a seguir les diferents actuacions de protesta contra aquests fets que es donen al País Valencià, com és la concentració de hui a les 20h a Pego.

Accés al document registrat ací