País Valencià

Presentada en el Congrés la PNL que demana tancar i desmantellar la Central de Cofrents.

Central Nuclear de Cofrents. Foto:Wikipedia
ERPV. 18/03/2021
La proposició, signada pel Grup Republicà, EH-Bildu, Unidas Podemos, i els grups Plural, Basc i Mixt demana al govern espanyol que procedisca al tancament i desmantellament de la Central Nuclear de Confrents, a la Vall d'Aiora.

En l'exposició de motius la PNL recorda la que aprovaren les Corts Valencianes l'any 2017 demanant al govern espanyol el mateix, el tancament i demantellaments de la CN de Cofrents, i que van signar els grups PSOE, Podem i Compromís. També que aquella moció va rebre el suport de molts ajuntaments del País Valencià.

El permís d'explotació de la CN de Cofrents finalitza despús demà dia 20 de març. L'empresa concessionaria, Ibercdrola, va solicitar una pròrroga de 9 anys i mig que el Consell de Seguretat Nuclear va aprovar el passat 17 de febrer. Ara, el Ministeri de Transició Ecològica que dirigeix Teresa Rivera haurà de decidir si aprova la pròrroga o, pel contràri i com demana la Plataforma Tanquem Cofrents i els partits que han presentat la PNL, decideix el seu tancament i desmantellament.

La Secretària General d'Esquerra Republicana del País Valencià, Maria Pérez, s'ha mostrat satisfeta per la PNL presentada i pel fet que "s'ha presentat conjuntament amb la resta de forces progressistes del Congrés" i ha lamentat que "el PSOE demana a les Corts el tancament de Cofrents mentre facilita la seua pròrroga al Congrés de Madrid". Pérez ha volgut destacar el treball de la Plataforma Tanquem Cofrents, que aglutina les associacions ecologistes que des de fa anys denuncien les irregularitats i la inseguretat de la CN "sense la tasca de denúncia de Tanquem Cofrents mai no hauriem arribat a la petició conjunta de hui" ha remarcat.

És el millor moment per a tancar la CN de Cofrents.

Tanquem Cofrents, plataforma que ajunta associacions i entitats ecologistes del País Valencià, responia a la ministra Teresa Rivera fa uns dies assegurant que ara és el millor moment per a tancar la CN de Cofrents perquè suposaria que la central estaria a punt per ser desmantellada en uns tres anys, és a dir, abans que arriben els tancaments d'altres centrals previstos a partir de 2027.

En aquest enllaç trobareu la PNL pel tancament de Cofrents