País Valencià

Aquest Primer de Maig, consciència de classe!

Drets laborals, ERPV, País Valencià, Sindicats de classe,
Cartell del Primer de Maig 2021

Aquest Primer de Maig exhibim als carrers el nostre orgull de classe perquè som classe treballadora i només des de la plena consciència podrem revertir la nefasta situació a què ens han dut els governs de la dreta i els tebis governs progressistes.

Enguany com mai, cal fer una crida a l’afiliació en els sindicats de classe, cal teixir una gran xarxa de treballadores i treballadors que, organitzats dins dels sindicats de classe, planten cara a governs vençuts per la por.

Hem patit retallades que fa dècades no hauríem pogut imaginar. Perdem poder adquisitiu i veiem com els sous es mantenen en els nivells de fa deu anys, en el millor dels casos, que ens impedeixen arribar a pagar impostos, queviures i subministraments.

Els governs de la dreta retallaren sense vergonya els nostres drets amb la reforma laboral i treballadores i treballadors mobilitzarem els vots perquè es produïra un canvi de govern, però aquest «gobierno más progresista de la historia» no ha mogut un dit per tombar la reforma ni per fer avançar els drets laborals.

Estem mancats de polítiques laborals que posen fre a la sobre explotació de les treballadores i treballadors provinents d’altres països que, massa sovint, cauen en mans de màfies.

Denunciem la poca vergonya de l’administració que es nega a regular el sector dels repartidors, o riders, que es veuen obligats a ser autònoms mentre fan jornades sense fi en condicions precàries i que, a més, s’han d’enfrontar a sindicats grocs formats per la patronal. Una situació molt pareguda a la que els toca viure a les encaixadores de taronja i resta de treballadors del camp valencià.

Enmig d’aquesta situació greu de pèrdua de drets laborals i d’indefensió renaix el discurs de l’extrema dreta prometent un futur millor, net d’immigrants que ens lleven el treball i on el mercat ho regularà tot per art de màgia. No podem caure en el parany de creure les seues falses respostes a una situació que ha estat provocada per ells i per la por que tenen els partits progressistes a plantar-los cara.

La solució passa per la sindicació en els sindicats de classe i per recuperar la consciència de classe treballadora que som.