País Valencià

Esquerra Republicana del País Valencià exigeix al President Puig i els partits que li donen suport determinació en la reciprocitat.

Els sobiranistes valencians han posat en marxa hui un web per informar i denunciar la situació que pateix el País Valencià pel que fa a la reciprocitat. El web sensesenyal.org té un marcador amb els dies que fa que no arriba el senyal de TV3, i explica fil per randa la situació tècnica actual que permetria rebre els mitjans públics catalans i balears.

El web l’ha donat a conéixer hui durant la taula rodona «què hi podrien fer demà mateix les dues Generalitat, TV3 i Àpunt i no fan?» organitzada per la Plataforma per la Llengua i en la qual ha participat la diputada republicana Marta Rosique qui ha posat de manifest que, a més del nou múltiplex « es pot reduir la’mple de banda d’À Punt Mèdia per donar espai a altres canals, així com aprofitar l’espai dels canals locals que a hores d’ara no s’utilitzen».

El President d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, ha sigut contundent «exigim al President Puig i als partits que li donen suport en mesures concretes per fer possible la reciprocitat. No hi ha excuses tècniques per no veure els mitjans públics catalans i balears al País Valencià».

Els republicans valencians remarquen que els problemes tècnics no són un entrebanc real per a dur a terme la reciprocitat, tal com es pot comprovar al web sensesenyal.org i ratlla el cinisme que el PSPV es diga que «l’ansietat no és bona consellera» com ha dit Vicent Sarrià a la xarrada. «Només faltaria que se’ns tractara d’ansiosos, després de tants anys. El Consell té la potestat i les eines per fer que el País Valencià veja TV3 i IB3 ja mateix i, a més, teixir les complicitats amb els governs català i balear per arribar a la reciprocitat absoluta que permeta que a Catalunya i les Illes es veja À Punt».

A la xarrada de hui, tots els representants s’han mostrat partidaris de posar en marxa una plataforma de continguts audiovisuals en català. En aquest sentit, Marta Rosique ha assenyalat que «estaria bé que aquest acord que hi ha hui ací es traduïra en acords als governs».