País Valencià

ERPV pregunta al govern espanyol per la discriminació lingüística patida per una veïna de Petrer.

ERPV, 20/10/2021

La senadora republicana Elisenda Pérez ha registrat en el senat espanyol dos preguntes sobre la discriminació lingüística que va patir l'agost passat una veïna de Petrer.

A l'escrit registrat, els republicans demanen al govern per la seua opinió sobre fets discriminatoris com aquest i quines mesures pensen prendre al respecte.

Esquerra Republicana del País Valencià ha presentat les preguntes al govern després de parlar amb la persona afectada i mostrar el seu interés en arribar fins al final amb la denúncia de la discriminació patida. De fet, Plataforma per la Llengua va presentar queixa davant l'Oficina dels Drets Lingüístics de la Generalitat demanant que s'adrece a l'oficina de correus de Petrer per garantir que s'atenga la població en valencià

Els fets van ocórrer l'agost passat quan la dona es va adreçar en valencià a l'oficina de correus de Petrer, al Baix Vinalopó. En una primera ocasió la directora de l'oficina li va retreure públicament que parlara en valencià i li va demanar que s'adreçara en castellà. Després d'enviar-la a una altra persona perquè l'atenguera, i donada la voluntat de la senyora de parlar en la seua llengua, la directora li va dir que era "de mala educación hablar en valenciano" (sic).

Els republicans valencians no han dubtat en portar al senat el cas que vulnera el dret constitucional de les persones a ser ateses per l'administració en la seua llengua, tot atenent que el funcionament de Correus està regulat pel Dret Públic i cap funcionari pot negar-se a atendre una ciutadana en la seua llengua.