País Valencià

25N, No ho justifiques!

Actualitzat 24/11/2021 15:10

Amb motiu del Dia Internacional per l'Eliminació de la Violència Cap a les Dones des d'Esquerra Republicana del País Valencià volem anar més enllà de la protesta necessària i agafar el repte de fer més dificils les violències masclistes en el nostre entorn.

A continuació del manifest pel 25N trobareu un llistat d'actes als diferents pobles i comarques del País Valencià.

Des d'ERPV animem a tota la militància, amics i simpatitzants a participar dels actes programats i a fer córrer el lema #NoHoJustifiques per les xarxes socials. Cal que unim forces contra la violència cap a les dones!

NO HO JUSTIFIQUES

Aquest 25N reclamem el compromís de cadascuna i cadascun de nosaltres davant de qualsevol classe de violència envers les dones. El 25 de novembre ha de ser quelcom més que una data de denúncia i de dol que ens fa eixir als carrers del País Valencià i del món.

És moment de reclamar mesures que tallen de soca-rel qualsevol actitud violenta en el sentit més ampli del terme. Mesures d’eficiència policial, de protecció real i d’educació a la població, per descomptat, però cal anar més enllà.

Les xifres són alarmants.

Dèsset anys després de la Llei de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere i quasi deu de la Llei Contra la Violència contra la Dona de la Generalitat la xifra d’assassinades no baixa com hauria de fer-ho i veiem dia rere dia com augmenta la quantitat de delictes per violacions i abusos. Segons el Balanç de Criminalitat del Ministeri de l’Interior espanyol els delictes sexuals han augmentat en un 41’2% al País Valencià, amb xifres que parlen de 1623 denúncies, 170 de les quals per violació així com el fet que l’edat dels agressors siga cada vegada més baixa.

A aquestes xifres hem d’afegir també l’augment de la demonització del feminisme, que ens fa recular dècades en l’assoliment dels drets d’igualtat de les dones.

Ens preguntem cada dia què està passant. Per què anem arrere en compte d’avançar?

L’educació és la clau

En aquest 25 de novembre, des d’Esquerra Republicana del País Valencià volem anar al fons del problema. Si tenim el marc legal, si les institucions estan sensibilitzades, on rau l’origen del retrocés que patim en violència sexual?

La resposta no és única i necessita una anàlisi rigorosa i en profunditat. A ningú escapa que la irrupció i creixement de l’extrema dreta masclista i patriarcal fomenta actituds violentes que totes creiem superades. Però volem anar més enllà. Històricament han sigut les forces polítiques i col·lectius d’esquerres els que han fet avançar la humanitat en l’assoliment dels drets. Per això, cal que la gent d’esquerres donem una passa endavant.

Demanem a totes i cadascuna de les persones que hi vivim al País Valencià que es comprometen a no justificar comportaments violents, tant de caràcter físic, com psicològic, com totes aquelles manifestacions quotidianes que aparentment no revesteixen perill.

Són moltes les violències que s’amaguen darrere de la violència que mata. Quan algú jutja una dona per la seua indumentària, quan un tribunal justifica l’absència de condemna o la reducció de la mateixa per «no haver oposat prou resistència» o «perquè ix massa per les nits», quan l’amistat de tota la vida menysprea la seua parella o li vigila el mòbil davant nostre, quan es fa l’acudit «sense mala intenció» sobre la llargària de la faldilla d’una dona, estem davant de violències masclistes.

Aquestes violències que totes tenim ho hem tingut al nostre voltant, no es poden justificar de cap manera i ha arribat l’hora de no consentir-les.

Aquesta negació a consentir totes i cadascuna de les violències és també educació, l’educació imprescindible, el mínim denominador comú que, com a societat hem d’emprar si volem acabar amb la xacra dels assassinats masclistes. En aquest 2021 tres dones han sigut mortes per violència masclista. En una societat sana, amb una educació basada en el respecte cap a la llibertat dels altres, siguen com siguen, probablement estarien vives.

Per això et demanem que NO HO JUSTIFIQUES. No consentim cap violència per insignificant que ens vulguen dir que és.

Actes programats arreu el País Valencià aquest 25N:

ALACANT
19h Concentració · Plaça de la Muntanyeta
ALBORAIA ·
24N · Manifestacio  25N · 12h Concentració · Porta de l’Ajuntament
ALCOI
12h · Concentració · Plaça d’Espanya
BENICARLÓ
11h · Acte institucional · Ajuntament
BURJASSOT
12h · Lectura del manifest · Plaça de l’Ajuntament
CASTELLÓ
12h · Concentració · Plaça de les Aules
ELX
19h · Concentració · Plaça de Baix
ELDA
20.30h · Concentració · Plaça de la Constitució
GANDIA
18.30h plaça del Prado Performance participativa. S'han acabat els minuts de silenci. Ens volem vives!
NULES
12h · Concentració i lectura de manifest · Plaça Major