País Valencià

ERPV rebutja la petició de condemna de presó i es solidaritza amb els antifeixistes de Pego.

Comunicat, 16/02/2022

Esquerra Republicana del País Valencià ens posem al costat dels antifeixistes pegolins per als quals la fiscalia demana penes de presó que arriben als 9 anys. Clarament, estem davant d’una actuació amb una clara voluntat alliçonadora contra aquells que van defensar Pego del feixisme.

No hem d’oblidar que els fets es van donar perquè aquell 18 d’octubre de 2020 vora 30 membres del grup feixista Gandiblues van anar a Pego on el FC Gandia s’enfrontava al Pego CF en el camp pegolí Cervantes.

Sent així que la Guàrdia Civil va acudir a Pego per a fer eixir els feixistes del camp del Cervantes, com és que es va obrir investigació als antifeixistes?

Una vegada més assistim a l’espectacle de veure com les forces de seguretat protegeixen el feixisme i fan perquè es condemne la ciutadania antifeixista.

Els republicans valencians som antifeixistes i, una volta més, no podem posar-nos de perfil davant d’aquesta situació injusta, desmesurada i violenta des de les institucions de l’estat. Per això animem la militància d’ERPV, i a totes les persones que aspiren a viure en un País Valencià lliure de feixistes, a acudir a la concentració de divendres 18 de febrer, a les 19 h, a la plaça de l’Ajuntament de Pego.

Els acusats pegolins van fer allò que unes forces de seguretat vertaderament democràtiques devien haver fet: intentar fer fora els feixistes del poble de Pego.

El govern espanyol, a preguntes fetes el mateix octubre de 2020, ens va contestar que hi havia 21 persones identificades entre el grup que va anar a Pego al partit. Ens preguntem si no s’ha obert cap denúncia cap als feixistes i, de ser així, en quin punt es troba el procediment i quants anys de presó es demana per als qui van provocar tots els lamentables fets de la jornada.