País Valencià

El sector empresarial i tecnològic valencià necessita l’empenta de les administracions.

ERPV 04/04/2022

La visita de divendres, primer d’abril, al País Valencià del president de la comissió d’Indústria del Congrés dels Diputats i portaveu d’Esquerra Republicana a la comissió d’Energia Joan Capdevila ha estat ben profitosa a juí de la direcció d’Esquerra Republicana del País Valencià.

“Tenim un teixit empresarial i tecnològic capdavanter i capaç de competir amb qualsevol zona europea, però cal que ens ho creguem i que unim esforços les diferents forces polítiques i des de totes les administracions perquè es deixe de posar impediments i se’ls done suport” ha dit el president d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà.

En aquesta darrera visita, Joan Capdevila ha comprovat la qualitat dels serveis tecnològics i industrials del País Valencià i com la desigualtat en oportunitats els posa pals a les rodes “és encomiable la capacitat de resistència dels sectors productius valencians. Al País Valencià s’investiga com en pocs llocs, però això no es veu reflectit en les dotacions que l’estat destina a investigació tecnològica. Un altre exemple paradigmàtic és el de les cooperatives elèctriques valencianes, hereves de les cooperatives de regants. Fa més d’un segle que apliquen l’economia circular i els nous models energètics mentre Madrid continua buscant la pedra filosofal” ha dit el diputat republicà, preguntat pel balanç de la visita.
Capdevila s’ha citat amb més empreses per a dilluns i dimarts de la setmana vinent. D’aquesta manera, els republicans valencians volen contribuir a la millora de la situació de l’empresariat valencià.

La jornada va començar a l’Institut Tecnològic Metalmecànic, Moble, Fusta, Embalatge i Afins AIDIMME on Capdevila va conéixer el projecte de fabricació additiva INEX-ADAM que situa l’institut valencià al capdavant d’aquest sistema.

A migdia, Joan Capdevila, acompanyat del president i la secretaria general d’ERPV, Josep Barberà i Maria Pérez, va mantindre una trobada amb empresaris de la Valldigna en un conegut restaurant de Tavernes on es va poder assabentar de les necessitats de les empreses d’aquesta comarca, tant en l’àmbit logístic, com de serveis.
Entre aquestes necessitats empresarials de La Valldigna van destacar l’accés a l’autovia A7, o el Corredor Mediterrani, arribant a preguntar-se «com pot ser que hi haja tant de corredor que creua Espanya mentre no avança el Corredor Mediterrani?».

Ja de vesprada es va reunir amb la plataforma COLECTUAL que actua com a mitjancera entre els inversors i empreses menudes que necessiten finançament i que en set anys ha arribat a facilitar finançament a més de dos-cents projectes amb més de deu mil milions d’inversió. Per al director general de COLECTUAL, José Maria Ferrer, el punt fonamental de la plataforma és que «es basa en les relacions de transparència i d’equilibri entre inversors i empreses».
Finalment, Joan Capdevila es va reunir amb representants de cooperatives energètiques valencianes, tant distribuïdores com comercialitzadores i de serveis, per mantindre una primera presa de contacte amb el sector i comprometre’s a dur al Congrés les necessitats d’«un sector a qui els governs han de cuidar perquè és el que ens ajudarà a assolir els objectius de sostenibilitat de desenvolupament sostenible 2030».