País Valencià

Campanya de recollida de fons per a les dones refugiades dels campaments d’Idlib.

ERPV, 12/07/2022

Balloona Matata i Esquerra Republicana del País Valencià posen en marxa una campanya que culminarà el 22 d’agost amb el viatge als campaments.

La delegació, encapçalada per la coordinadora de Balloona Matata, Maria Escalona, i la secretària general d’ERPV i representant legal de la ILP Tres Voltes Rebel, Maria Pérez Company, visitarà els campaments d’Idlib, al nord-oest de Síria, i la zona d’Adana on hi viuen dones refugiades sirianes per fer-los arribar l’ajuda recollida.

Col·laboració entre ERPV i Balloona Matata per millorar la vida de les dones refugiades.

Balloona Matata i ERPV han encetat una campanya de recollida de fons destinats a la compra de cisternes d’aigua que permeten les dones refugiades assolir uns mínims higiènics en la menstruació. La col·laboració entre els republicans valencians i el col·lectiu solidàri va néixer arràn la ILP Tres Voltes Rebel, de gratuïtat dels productes per a la menstruació, que a hores d'ara encara està pendent de passar el tràmit parlamentari a les Corts.

El col·lectiu Balloona Matata es va posar en marxa el desembre de 2015 com a col·lectiu de persones cooperants independents que treballa per ajudar la població més maltractada per la guerra, les dones i xiquetes refugiades. Opera en els camps de refugiats de Síria i Grècia i entre els projectes que han dut a terme hi ha una unitat mèdica de servei ginecològic “JuanaVana” (actualment fora de servei per patir la descàrrega d’un llamp) i la “Balloneta” una furgoneta de suport als cooperants del campament de Vial, a Chios. La coordinadora de Balloona Matata, Maria Escalona, confia que “la ruta assegurada per ajuda humanitària que hi ha a la frontera de Síria no quede bloquejada  pel veto rus i puguem continuar abastint els campaments no oficials on viu vora 1 milió de dones i criatures que tenen com a única font d’abastiment l’ajuda humanitària”.
“les dones republicanes estem compromeses amb els drets humans i un d’ells és el dret a una menstruació digna. No podem oblidar les dones que pitjor estan passant-ho, que són les dones refugiades. Aquestes dones no tenen bany ni tan sols aigua corrent”. (Maria Pérez)

L'expedició a Idlib lliurarà a les dones refugiades el material que es va recollir durant la campanya de la ILP per la gratuïtat dels productes per a la menstruació que, a hores d’ara, està pendent del debat parlamentari a les Corts. Per a Maria Pérez, “les dones republicanes estem compromeses amb els drets humans i un d’ells és el dret a una menstruació digna. No podem oblidar les dones que pitjor estan passant-ho, que són les dones refugiades. Aquestes dones no tenen bany ni tan sols aigua corrent”.

Que no s'oblide la guerra de Síria

Les promotores de la iniciativa esperen recollir diners suficients que els permeten portar el màxim de cisternes d’aigua i encoratgen a participar d’aquesta campanya solidària dirigida a una zona que pateix els efectes de la guerra des de fa 11 anys. En aquest sentit, Maria Escalona demana “que no s’oblide la guerra de Síria i els seus efectes devastadors que encara pateix la població civil en general i especialment les dones i xiquetes”.
Per a les donacions Balloona Matata ha habilitat el compte a TRIODOS BANK
ES95 1491 0001 2230 0010 3489