País Valencià

25 de Novembre, Dia internacional contra la violència envers les dones

Arriba un nou 25 de novembre i no podem baixar la guàrdia, les xifres no ens ho permeten.

Unes xifres que parlen de 3 dones assassinades al País Valencià en aquest 2022. Si mirem enrrere al balanç d'assassinades per la violència masclista des del 2003 és de 146 dones assassinades.

Per això convidem a la ciutadania a eixir al carrer hui i a prendre consciència cada dia de la necessitat de barrar el pas a qualsevol tipus de violència masclista que puga haver al nostre voltant i a emprar l'empatia i la sororitat envers aquelles dones que pateixen violència masclista.

Reproduïm el manifest d'aquest 25 de novembre d'Esquerra Republicana i, a continuació indiquem les manifestacions convocades arreu el País Valencià.

No paparem fins que aconseguim una societat més iguailtària, més lliure i més fraterna amb dones amb tots els drets!

25 de Novembre, Dia internacional contra la violència envers les dones
Hui i cada dia, volem manifestar el nostre rebuig cap a qualsevol mena de violència masclista i fer un pas més en el compromís per eradicar aquesta vulneració dels Drets Humans de les dones.
Un any més denunciem fermament les violències que patim les dones i que es manifesten de moltes maneres com una conseqüència, i un instrument alhora, de la desigualtat entre homes i dones, i de les relacions de dominació que existeixen en aquesta societat patriarcal.
Parlem de violències masclistes, amb plural, perquè la violència sexual, la violència econòmica, la violència simbòlica, la violència vicària i totes aquelles situacions de discriminació patides per les dones pel simple fet de ser-ho són violències masclistes. Enguany s’han produït 21 feminicidis als Països Catalans, dels quals 3 al País Valencià. No oblidem els feminicidis familiars i els assassinats infantils per violència masclista. Les violències masclistes no diferencien entre edats, classes socials, orígens o altres estructures socials. El degoteig constant d’assassinats no és més que la punta de l’iceberg d’una problemàtica estructural de la societat. Perquè el patriarcat és un sistema discriminatori que afecta al conjunt de la societat.
Els moviments de dones d’arreu del món s’han manifestat i revelat contra el sistema patriarcal que les oprimeix, discrimina i silencia. Aquesta situació, aquest 2022, ha tret la cara més cruel de les violències masclistes, que s’ha trobat al davant tota la sororitat mostrada per les dones d’arreu del món. L’única resposta possible és aplicar la mirada feminista a totes les polítiques públiques, començant per les polítiques educatives, passant per les administracions i, en definitiva, conscienciant la societat en general de l’existència d’aquesta xacra i la necessitat de combatre-la.
S'ha de canviar la base socioeconòmica de la nostra societat, acabant amb el patriarcat i posar la vida i les persones al centre. I és per això que volem un estat amb una base feminista, que prioritze acabar amb les violències envers les dones. Una estat amb polítiques públiques encaminades a la prevenció centrada en l’educació afectivo-sexual que genere noves maneres de relacionar-nos.
Implicar-nos, sent agents transformadors, des de la ciutadania fins a les institucions públiques, és l’única manera d’assolir els nostres objectius feministes i garantir els drets humans de les dones. Volem una societat de dones i homes lliures on la violència contra les dones en cap cas estiga legitimada sinó que es condemne i es rebutge. Prou violències masclistes.

Manifestacions convocades al País Valencià:

Alacant. 19.00h Manifestació des de la plaça de la Muntanyeta
Benifairó de les Valls: 18.30h Concentració a la plaça del Doctor Gimeno