País Valencià

Arnau: el tancament de les emissions de Catalunya Ràdio és un pas més en la persecució de la llengua i els mitjans públics

rtvv, catalunya ràdio, tv3
La secretària General d'Esquerra Republicana del País Valencià, Núria Arnau ha denunciat el tancament de les emissions de Catalunya Ràdio al País Valencià previst per avui mateix a les 20 hores després de l'amenaça del Govern Espanyol contra Acció Cultural de multar-los per valor d'un milió d'euros. Per a Arnau "aquest xantatge és un pas més en la persecució de la llengua i els mitjans de comunicació públics al País Valencià, després de la prohibició de les emissions de TV3 i el tancament de radiotelevisió valenciana".

Segons la dirigent republicana "el tancament de les emissions de Catalunya Ràdio és una mostra més de la dèria dels governs del Partit Popular de deixar-nos sense mitjans públics de comunicació en la nostra llengua. Estem davant un nou cop d'Estat que segresta el dret dels valencians a rebre informació en la seua llengua, a mans d'un govern que usa una majoria absoluta com un règim absolutista i que no dubta a atacar qualsevol vehicle de vertebració lingüística". Arnau ha anunciat també, que Esquerra Republicana presentarà mocions de suport a les emissions de Catalunya Ràdio als ajuntaments.

Per la seua part, la diputada d'Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats, Teresa Jordà ha denunciat el tancament de les emissions aquesta vesprada durant el ple del Congrés. Jordà ha afirmat que "parafrasejant el que deia Ovidi Montllor: els mateixos que prohibeixen que es parle, es pense o s'escolte la ràdio en català, són els mateixos que voldrien prohibir que es parle, es pense o senzillament s'escolte" mentre ha preguntat al Ministre d'Indústria, José Manuel Soria si "permetrà les emissions de TV3 i Catalunya Ràdio al País Valencià o seguirà censurant la nostra llengua com fins ara"