País Valencià

Totes les opinions

Maria Pérez, secretaria general d'ERPV

Quan la dreta xiula, tots ballen plegats

15/11/2021 Repàs matutí a Twitter. Catalunya, Catalunya, Catalunya, Madrid, Madrid, Madrid, Madrid, Ma... - ai! Mazón. Qui és aquest senyor i què diu? Ha fet rebombori amb algunes declaracions, cap cosa estranya sent el nou president del partit líder en corrupció, especulació i malversació, i no ho dic jo, ho diu una sentència així de clar: «un autèntic i eficaç sistema de corrupció institucional a través de mecanismes de manipulació de la contractació pública central, autonòmica i local».

Josep Barberà, president d'ERPV.

No són de fiar

08/11/2021 Ixo fa pocs minuts de la sala Enrique Casas Vila del Senat espanyol. Hi ha tingut lloc la presentació del document sobre l’empobriment del País Valencià que Decidim ha elaborat. La sensació, com ocorre quan temes d’aquest pes es porten a Madrid, és agredolça; el document -impecable- mostra i demostra com l’espoli fiscal i la manca d’inversions durant -com a mínim!- els darrers 130 anys, han situat el País Valencià a la cua de l’Estat espanyol.

Maria Pérez, secretària general d'ERPV

Consellera Mollà, o ens aclarim o dimitim

02/11/2021 L'aigua és un dels quatre elements que permetia entendre i explicar el món en la filosofia presocràtica. Avui en dia continua essent protagonista i element clau en les nostres vides. Molts pobles naixen lligats al seu riu. Durant l'antiguitat, les principals civilitzacions s'han establert al voltant dels grans rius -Egipte i el Nil, Mesopotàmia i el Tigris i l'Eufrates- com a subsistència, per les necessitats de comunicació i de l'accés a l'aigua potable i als aliments.

Josep Barberà, president d'ERPV)

El País Valencià serà un trencadís o no serà

25/10/2021 La descentralització de l’Estat espanyol ha estat històricament una reivindicació del valencianisme. Des dels que es defineixen a ells mateixos com a -només- federalistes fins als que som independentistes però entenem que el “mentrestant” necessita de més recursos i competències. Crec que, excepte l’estultícia antivalenciana dels nazis de VOX i del Partido Popular (i resta de satel·lits) -de fet, ahir mateix, l’expresident Alberto Fabra deia al Senat que els valencians no necessitàvem més competències, i ho feia amb el seu estil d’arrel tuberosa que el va fer famós- totes les forces polítiques entenen que la centralització de l’Estat espanyol ens fa mal al País Valencià.

Maria Pérez, secretària general d'ERPV

No és la bandera, és el coratge del valencianisme

ERPV, 21/10/2021 Podem considerar un èxit que hi haguera dues manifestacions antifeixistes? És un èxit que el tarannà nacional de la tradicional manifestació esdevinga «només» antifeixista? Aquest Nou d’Octubre ha estat un èxit. Els carrers de València s’ompliren a vessar de gent de totes les edats per dir «prou!» al feixisme. Rebobinem per un instant. De debò ha estat un èxit? Podem considerar un èxit que hi haguera dues manifestacions antifeixistes? És un èxit que el tarannà nacional de la tradicional manifestació esdevinga «només» antifeixista? Cal que ens parem a reflexionar per esbrinar si, de debò, tot ha eixit tan bé; no siga que morim d’èxit.

La màgia dels faristols

ERPV, 14/10/2021 Els faristols -i més quan es tracta dels d’un parlament- tenen una capacitat màgica. Transformadora. Quan hom s’hi posa al darrere, els discursos s’abraonen i les proclames muten, com si la persona que hi ha al darrere es convertís, de sobte, en algú diferent. Més decidit, més reivindicatiu. Quan hom hi baixa, però, la grisor de la gestió -ai, la gestió!- torna al seu lloc i, amb una carpeta amb documents sota el braç, el fervent ponent es torna a convertir en poc més que un funcionari.

Presidenta comarcal del Camp de Morvedre d'ERPV

Adela Alba Albiol

ERPV, 11/10/2021 Nou d’Octubre, dia de reafirmació nacional del País Valencià, d’eixir al carrer a reivindicar tots aquells drets i llibertats que tenim com a poble, perquè són molts els anys que vivim de molles i volem el pa sencer. Una dècada demostrant que patim infrafinançament, que a la nostra Caixa pública valenciana retornen menys diners dels que hem aportat, que no ens permeten opinar sobre la pretesa solidaritat amb la resta d’autonomies de l’Estat.

El segrest del Nou d'Octubre

ERPV, 11/10/2021 Els valencians comptem —pocs països del món poden dir el mateix— amb una data de naixement —i una de defunció, si m’ho permeteu, però açò donaria per a una altra reflexió. Si bé el 9 d’Octubre no és estrictament eixa data, hem assumit socialment i històrica que, l’entrada del rei en Jaume a la ciutat de València simbolitza eixe naixement del País Valencià — encara que la resta del regne trigaria decennis a formar-ne part.

Josep Barberà, president d'ERPV

"Tan española como la que más"

“Mi comunidad autónoma  es tan española  como la que más.”  Amb aquest sorprenent haiku ens sorprenia ahir el diputat de Compromís i militant del Bloc Nacionalista Valencià -en pau descanse- Joan Baldoví. Les declaracions formen part d’una intervenció arrel d’una interpel·lació a la Ministra Montero sobre les diferents declaracions i contradeclaracions del govern espanyol arran de la reforma del sistema de finançament autonòmic.