ERC Palafolls

Votar no és només el nostre dret, és el nostre poder

Notícies
ERC celebra i agraeix l'esforç dedicat des de l'equip de Govern de Palafolls per implementar per primera vegada en aquest municipi processos de participació ciutadana, tant ara amb la consulta sobre la mobilitat ciutadana al centre del poble, com en aquest mateix mandat a Sant Lluís i Santa Maria. Aquest era un compromís electoral del partit republicà que, malgrat les dificultats associades a una pandèmia d'abast mundial, ha aconseguit assolir.

Des del convenciment que donar la veu a la ciutadania és la millor opció sempre, ERC anima a tothom en aquestes darreres hores de període de votació a exercir el seu dret a vot, en el sentit que cadascú cregui més convenient.

L'oportunitat d'aquesta consulta s'ha produït a causa de les afectacions directes per una obra estratègica com ha estat la substitució de la canonada d'impulsió d'aigua que travessa literalment tot el casc urbà. Aquesta actuació sobre la xarxa d'abastament d'aigua era una obra que havia quedat posposada des de fa més de deu anys. Això havia provocat una infinitat d'episodis de fuites en el decurs dels darrers anys, que la nova canonada haurà d'anar reduint progressivament.

Així, tot i gaudir de la confiança majoritària de la ciutadania de Palafolls, des del Govern es va veure amb molt bons ulls aprofitar aquesta oportunitat perquè la ciutadania prengués la decisió de mantenir o revertir els canvis en la mobilitat, i l'increment d'aparcaments, a través d'un nou procés participatiu. Com a resultat d'aquesta iniciativa, més d'un miler de persones s'hauran manifestat a través del seu vot en un sentit o un altre per primera vegada a Palafolls; per decidir sobre una qüestió que afecta la seva vida quotidiana. El compromís inqüestionable amb les urnes, la participació i la democràcia és a l'ADN d'ERC a Palafolls, i també un dels pilars fonamentals d'aquest nou Palafolls que s'està construint des del Govern.

Esquerra Republicana és el partit de les urnes. La gent que conforma el republicanisme a Palafolls ho ha demostrat en nombroses ocasions, tant en els moments més difícils a l’oposició, com també ara des del Govern. El qüestionament d'aquesta voluntat democràtica, i la campanya de desprestigi contra el dret a vot de la ciutadania de Palafolls que s'ha incentivat des de diversos actors polítics durant aquestes darreres setmanes, suposa un acte d'irresponsabilitat política molt difícil d'entendre i de defensar.

Aquest procés participatiu com a tal no té cap altra finalitat que la d'escoltar i recollir l'opinió de la ciutadania. Des del Govern hi ha el compromís, a més, de fer vinculant el resultat que en sorgeixi, amb total convicció, orgull i independència de quin sigui el resultat que en surti. Aquesta és la principal virtut i fortalesa del procés participatiu: les persones.