ERC Palafolls

Esquerra Republicana escull Francesc Alemany com a cap de llista per a les municipals 2023

Francesc Alemany
El passat dimarts 22 de novembre, l'Assemblea d'Esquerra Republicana a Palafolls va escollir l'actual alcalde del municipi, Francesc Alemany, com a candidat a l'alcaldia per la formació republicana, amb l'objectiu de ser reescollit com a alcalde en les eleccions municipals vinents previstes per 2023.

L'elecció del candidat d'ERC va ser per unanimitat de tots els assistents presents en aquesta convocatòria d'assemblea extraordinària. Alemany va explicar les raons que l'han dut a prendre aquesta decisió, i va agrair la confiança rebuda per part de tot el gran grup que conforma el projecte de transformació del municipi i de canvi d'Esquerra Republicana a Palafolls.

El candidat republicà va aprofitar per fer balanç del mandat actual, i es va mostrar molt satisfet que, tot i els enormes reptes que ha representat aquest mandat, amb una pandèmia mundial, les dades d'inflació més altes de les darreres tres dècades i l'impacte del Glòria, haver pogut aconseguir que Palafolls doni un tomb en molts aspectes que havien quedat descuidats al muncipi.

El projecte transformador per Palafolls

Entre alguns d'aquests aspectes troncals hi ha la perseverança per fer un tomb a la situació dels contenidors sobreeixits amb un nou contracte de neteja que ha solucionat el problema, el nou contracte de jardineria, un pla d'asfaltat i d'enllumenat de gran abast i pioner al municipi, l'augment i el manteniment de serveis i de bonificacions en el moment actual de crisi post pandèmia, el projecte de Vila Educadora, el pas cap a una administració electrònica del s. XXI, la gestió de l'àrea esportiva o l'execució d'obres que estaven pendents al municipi com la canonada d'impulsió, que ha d'evitar noves fuites d'aigua al centre, l'impuls de l'Espai Agrari de la Baixa Tordera, entre moltes altres.

El mandat, que ha quedat marcat pel pas de la Covid, ha demostrat també l'enorme capacitat de gestió de l'equip republicà, per no deixar aturada l'administració ni un sol moment en els pitjors moments, perquè la ciutadania pogués tenir un ens de proximitat de referència que liderés la lluita contra el virus a Palafolls.

Francesc Alemany és geògraf i ha estat professor de la UdG i CEO d'una empresa del sector informàtic i consultoria territorial. És alcalde de Palafolls des de 2019 després de ser regidor de la vila durant els dos mandats anteriors. Alemany és President de l'Associació de Municipis de l'Espai Agrari de la Baixa Tordera; i actualment també és alcalde impulsor de l'àrea d'Esports i membre de Consell Executiu de la Federació de Municipis de Catalunya. Amb el seu lideratge, la formació republicana ha bastit un projecte de canvi per a la vila que ha anat augmentant suports a cada comtesa electoral municipal. El 2015 ERC esdevenia primera força de l'oposició amb 4 regidors i el 29,11% dels vots, i el 2019, la formació republicana obtenia la confiança de la ciutadania per majoria absoluta amb el 41,42% dels vots i 7 regidors.

Esquerra cercarà renovar la confiança de la ciutadania per seguir transformant el municipi des de la vocació de servei i una dedicació completa al municipi.