Parets del Vallès

L’Ajuntament de Parets aprova la pujada de la taxa de residus per al 2022 en gairebé un 35%

Amb el vot favorable del PSC, Sumem Esquerres, Parets per la República-Junts, l’abstenció de Ciutadans i el vot contrari d’Ara Parets ERC, el ple de l’Ajuntament de Parets va aprovar les ordenances fiscals per al 2022 que preveuen una pujada de 20 euros, quasi un 35%, en el rebut de la taxa de residus o mediambiental.

L’exalcalde Jordi Seguer, lamentava que en la proposta aprovada no han sabut trobar la majoria d’iniciatives presentades pel Govern de Carrer republicà.

Només es manté la rebaixa del 2,5% en l’IBI urbà, que el Govern Plural ja va fer el 2020 i 2021, i que deixar programada fins al 2023.

Vot contrari d’ERC a la pujada arbitrària de la taxa de residus

“Hem trobat a faltar un lideratge nítid per part de l’alcalde Juzgado per cercar un acord de totes les forces al voltant de la taxa de residus i no només per dos anys sinó un acord de consens que defugi el calendari electoral de 2023. Lamentablement aquest lideratge no s’ha produït i per això ERC no pot votar a favor d’aquestes ordenances”.

L’increment de 20 euros en el rebut donarà uns ingressos addicionals per l’Ajuntament de 150.000 euros més a l’any en un servei que actualment té un dèficit d’1,7 milions d’euros.

Des d’Ara Parets ERC pensem que no és just que l’increment aprovat sigui lineal i que no diferenciï en la taxa de residus, un habitatge on viu una persona sola jubilada o un altre on visqui una parella amb dos o tres fills.

Alhora l’exalcalde Jordi Seguer es queixava que la pujada del rebut també afecti els locals sense activitat o els solars on no hi ha cap edificació, quan precisament en el passat sempre s’havien fet excepcions tenint en compte els residus que generen.

“No hem sentit a parlar en cap moment de millores en el servei, que sí que les vàrem tenir l’any passat amb el Govern Plural amb la renovació de tota la flota de contenidors de recollida selectiva. En aquesta proposta trobem a faltar una anàlisi més acurada de la despesa i la previsió o planificació del nou model de recollida de residus de cara al futur. No han tingut en compte la situació econòmica actual post pandèmia amb pujada generalitzada de preus en productes de consum, en carburants, en llum i gas, etcètera, i en canvi, els salaris dels treballadors i treballadores continua sent el mateix per la gran majoria de paretans i paretanes”.

Seguer es mostrava sorprès per la proposta presentada pel Govern de la moció, ja que un any després l’alcalde Juzgado fa el mateix que tant criticava del Govern Plural.

“No veiem per enlloc, 9 mesos després de la seva arribada al poder, cap campanya de sensibilització per reduir la quantitat de residus i sobretot per reciclar molt més, un fet que reduiria els costos del servei. NO pot ser que es baixi l’IBI urbà un 2,5% i que paral·lelament s’incrementi un 35%, és a dir uns 20 euros, la taxa de residus. Pensem que s’han precipitat en l’import i que amb un millor estudi i planificació s’hauria pogut fer d’una altra manera. Buscant el consens”.

El Grup Municipal d’Ara Parets ERC s’ha compromès a continuar defensant les seves propostes, elaborades a partir de les peticions de la ciutadania, i per això presentarà al·legacions durant el període d’exposició pública “amb l’objectiu que el Govern de la moció n’accepti algunes”.