Parets del Vallès

Ara Parets ERC lamenta que els grups de l’oposició no hagin pogut participar en la redacció del nou Pla Local de Joventut

El Ple ordinari de novembre va aprovar el Pla local de Joventut 2022-25 i ho feia amb el vot favorable del grup municipal d’Ara Parets ERC.

Malgrat això, la regidora republicana Montserrat Folguera va lamentar la manca de participació dels grups de l’oposició en la redacció del document: “una vegada més un menysteniment cap als més de 2.300 paretans i paretanes que van dipositar la seva confiança en la nostra força. De vegades se’ls oblida que els regidors de l’oposició, i ara parlo en nom d’Ara Parets Esquerra Republicana també són servidors públics. Ho lamentem”, deia l’exregidora de Joventut durant el Govern Plural.

També afegia que “totes les associacions juvenils, esportives i culturals que no han estat convidades haurien afavorit, potser, una mirada més optimista en el Pla de joventut 2022- 2025”.

Un treball, que malgrat el vot a favor d’ERC, conté alguns aspectes millorables.

1-Així, el Pla de joventut torna a centrar-se en una franja d’edat molt jove. Si la franja d’edat que contempla el Pla és dels 14 al 30 anys no hem vist propostes per a les edats de 20 a 30 anys.

2-Hem apreciat una diagnosi extensa i amb força dades de cada eix:  salut, lleure, igualtat i ocupació però en les accions ens ha faltat propostes noves i més concreció.

3-Creiem que li falta més ambició, el jovent de Parets és molt divers i hem tornat a caure en només recollir les necessitats d’alguns col·lectius. Falta incloure molta part dels i les joves que ara per ara no se senten representats en aquest Pla.