Parets del Vallès

Ara Parets ERC insta al Govern Municipal a demanar ajudes europees Next Generation per millorar l'eficiència de la xarxa d'aigua potable

El Grup Municipal d'Ara Parets ERC ha proposat que l'Ajuntament de Parets presenti una sol·licitud en la convocatòria pública de subvencions per a la millora i renovació de les xarxes d'abastament d'aigua en baixa dels municipis petits i mitjans de Catalunya en el marc de les ajudes europees Next Generation EU i el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Com a municipi de menys de 20.000 habitants, Parets del Vallès podria concórrer en aquesta convocatòria si presentés actuacions d'inversió en els sistemes d'abastament per a l'estalvi del consum d'aigua i la millora de l'eficiència, incloent-hi elements d'innovació tecnològica ; actuacions d'inversió per a la reducció de pèrdues en les xarxes de distribució en baixa ja existents i actuacions d'inversió per a la reparació i millora de la captació dels dipòsits i/o de les instal·lacions de potabilització.

Aquesta convocatòria és de fins al 80% dels costos assumibles, amb un màxim de 500.000 euros per projecte. La dotació màxima de la convocatòria és de 9.823.916,70 euros.

Les sol·licituds de subvenció i la documentació annexa preceptiva s'han de presentar coma màxim fins al 7 d'agost de 2022.

Des d'Ara Parets ERC considerem que aquesta línia d'ajuts, que té com a condició la reducció del 20% de les fuites d'aigua en la xarxa municipal, serviria no tan sols per renovar part de les canonades que hi ha a tot el municipi sinó que també serviria per guanyar eficiència.

Per tot plegat, instem al Govern Municipal a presentar les sol·licituds corresponents i a encarregar un pla que avali el compliment dels requisits i un calendari d'actuació que el faci possible dins dels terminis que preveu la convocatòria d'aquests fons europeus Next Generation.