Parets del Vallès

Nova rebaixa de l’IBI el 2021

Grup Municipal Ara Parets ERC-AM

El Ple ordinari d’octubre proposarà la segona rebaixa consecutiva de l’Impost de Béns Immobles del mandat.

Tal com vàrem aprovar l’any passat, durant el 2021 els paretans i paretans pagarem un 2,5% menys d’IBI, complint una proposta electoral d’Ara Parets ERC de rebaixar un 10% aquest impost durant la legislatura.

Però a més, ampliarem les bonificacions en l’IBI per a tota la ciutadania que instal·li plaques solars en els seus habitatges. Alhora mantindrem ajuts a les persones amb escassa capacitat econòmica tant en l’IBI, recollida orgànica i en el rebut de l’aigua. I creem ajuts específics per als comerços que van tancar durant l’estat d’alarma.

Des del 9 d’octubre hem reobert la piscina municipal coberta Miguel Luque i ho hem fet després de construir els dos vasos nous, d’un reforç estructural i de millorar la ventilació del soterrani.

Les actuacions no acaben aquí i ben aviat caldrà afrontar la reparació dels degotalls de la coberta. Alhora hem encarregat el projecte de construcció de la piscina d’estiu, que estarà ubicada entre els dos pavellons.

També ja hem estrenat el nou terra del pavelló esportiu rectangular i de la sala polivalent del Pau Vila on juga el Tennis Taula Parets.

Pròximament executarem el projecte de millora de l’enllumenat del parc del Cementiri, del parc de cal·listènia i del tram del passeig fluvial entre la petanca i el límit amb Lliçà de Vall.

El primer trimestre de 2021 farem les obres de millora de la plaça Espanya, dels carrers Aurora i Ferrer i Guàrdia o l’asfaltat de carrers com Independència (entre Passeig de Ronda i Sant Sebastià), Jaume Urgell o Alfons XIII.

A l’agost i setembre vam renovar les voreres i escocells dels carrers Monistrol, Ramon i Cajal, Pau Casals, Mercè Rodoreda, Maria Aurèlia Capmany, Joan Manel Imbert o Montserrat Roig, entre altres.

Aquests dies hem iniciat la renovació de tots els contenidors de recollida selectiva de cartró i envasos.

I el 3 de novembre ampliarem a dos dies la recollida de voluminosos amb la incorporació de matalassos i electrodomèstics.

Article publicat en el Parets al dia del 29 d'octubre de 2020