Penedès

Totes les opinions

Òscar Albaicete, alcaldable municipals 2023 a Calafell

Article del Cap de Llista de Calafell a les municipals del 2023

Molta il·lusió i gran responsabilitat davant el repte de ser el cap de llista d'ERC de Calafell a les pròximes eleccions municipals del 2023. Em sento molt feliç de poder encapçalar un projecte que estic segur serà la gran alternativa al nostre municipi, tant per l'equip que farem com per les propostes que anirem treballant i presentant. La base de qualsevol acció política és escoltar a la gent, estar al seu costat, entendre i ficar-se en la seva situació.

Anto Admetlla, Secretària de transició ecològica de l'Alt Penedès

Cal veure el got mig ple

Sempre és bo tenir una mirada optimista i veure el got mig ple, però això no treu que hem de ser conscients i saber llegir el que ens envolta... i el que ens envolta ens diu, a crits, que hem de canviar en la forma d'actuar de manera urgent, tan individualment com col·lectivament, tant en l'àmbit local com a escala global. El 26 de març va ser el Dia Mundial del Clima i d'Adaptació al Canvi Climàtic.

Adrià Guevara, Secretari de Nova Ciutadania d’ERC Penedès i Regidor al govern de Vilanova i la Geltrú

Article per el dia Internacional per a l’Eliminació de la Discriminació Racial

Fa més de 50 anys l’ONU declarava el 21 de març Dia Internacional per a l’eliminació racial, i cada dia que el segueix, Setmana de solidaritat amb els pobles que lluiten contra el racisme i la discriminació. Ho feia recordant l’assassinat de 69 persones en mans de la policia a Sudàfrica, mentre participaven en una manifestació pacífica contra l’apartheid, el mateix 21 de juny de 1960.

Carolina Telechea, diputada al Congrés dels Diputats

Dones del Penedès, Entrevista a Carolina Telechea

Les dones de Feminismes ERC Penedès, som  moltes som plurals i treballem per aconseguir una societat feminista i transformadora. Segur que coneixeu a la majoria, però sabem la feina que s'està fent a tots els nivells per aconseguir aquests canvis? Cada setmana us presentarem una dona ERC  que ens ho explicarà. Comencem amb  Carolina Telechea Lozano Representant d' ERC al Congreso de los Diputados.

Carolina Telechea, diputada al Congrés dels Diputats

Article en motiu del 8 de març del 2022

Un any mes i continua la nostra lluita, la lluita feminista, lluita que no podem deixar de fer per tota la feina que han fet les nostres predecessores, en molts casos, jugant-s’hi la vida, i per tant, és el nostre deure continuar-la fins a la igualtat efectiva.    I estem veient com actualment en molts espais i institucions es posen en qüestió els drets i avenços que hem anat aconseguint les dones al llarg de la història.

Sílvia Monfort, regidora d'ERC La Bisbal del Penedès

Ciència i dones

Se celebra el dia de la CIÈNCIA I LES DONES. Realment és un bon dia per celebrar, ja que hem de donar les gràcies a totes aquelles dones que han lluitat pels nostres drets, i també a aquelles dones que han creat un precedent i han fet història cadascuna a la seva època. Escriptores, científiques, actrius, polítiques o aviadores entre d'altres professions, són moltes les dones que han canviat la història i han tingut un paper fonamental.

Pere Sàbat, Regidor ERC Vilafranca i alcaldable municipals 2023

Guanyem el futur

Tenim el dret a construir, des de tots els pobles, viles i ciutats, un Penedès millor que encari de forma valenta, determinada i compromesa els reptes que tenim per la propera dècada. Vivim una època on els fonaments de seguretat que representaven les institucions i el sistema democràtic estan posats en dubte, on el segrest d'aquests en mans de les grans corporacions i els oligopolis han provocat una degradació constant de la qualitat de vida i de les esperances de la ciutadania.

Mònica Mayor, Secretaria de Feminismes Regional ERC Penedès

Ells són els culpables

LES DONES HAN DE SER ALGÚ, NO QUELCOM ( Mary Cassat)   Massa dies ja, mentre prepares el cafè del matí, sents la notícia a la ràdio d’una altra agressió sexual, d’una altra violació, i fas un glop del cafè ben calent i el primer que et ve al cap és “on anava aquesta noia sola?”. Immediatament et respons a casa seva. Tornava a casa. És igual l’hora, la manera, les condicions en què ho feia.

Lluïsa Llop, Diputada

A la tercera....

Aquest dimarts al Parlament de Catalunya es produïa la segona investidura fallida d’en Pere Aragonès com a president de la Generalitat de Catalunya. Aquesta és, sense cap mena de dubte, una mala notícia per la gent d’ERC convençuts com estem que del resultat de les urnes del 14 de febrer se’n desprèn una majoria republicana, independentista i d’esquerres que fan d’en Pere el millor – i únic – candidat per liderar des de la presidència de la Generalitat el país.