Esquerra Pla d'Urgell

Les AMPA i AFA de les llars d’infants del Pla d’Urgell gaudiran de la seva pròpia línia de subvencions anual per part del Consell Comarcal

Aquesta ajuda, d’un import total de 5040€, ha estat possible gràcies a la incorporació als pressupostos del 2022, d’una esmena presentada pel grup d’Esquerra Republicana que així ho reclamava.
Les AMPA (Associació de mares i pares d’alumnes) i AFA (Associació de Famílies d’Alumnes) de les llars d’infants de la comarca del Pla d’Urgell, gaudiran per primera vegada, de la seva pròpia línia de subvencions anual per part del Consell Comarcal. Això ha estat possible gràcies a l’esmena presentada pel grup d’Esquerra Republicana als pressupostos de l’ens comarcal per aquest 2022, i que reclamava que s’inclogués també les associacions de pares i mares de les llars d’infants, a la línia de subvencions anuals que reparteix el Consell.  En total són 5040€ a repartir entre les diferents associacions de les llars dels municipis de la comarca. En aquesta mateixa esmena també és demana destinar 6000 euros al Consell Esportiu del Pla d’Urgell, amb l’objectiu de fomentar, organitzar i promoure l’activitat esportiva en edat escolar dins de la comarca.

Els republicans també han presentat una segona esmena la qual regula la dotació econòmica dels consellers i el grups polítics a l’administració comarcal. Ambdues esmenes van ser votades per unanimitat i incloses al pressupost del consell per al 2022. Tot i la incorporació d’aquestes esmenes, els republicans no van donar suport a l’aprovació dels comptes del Consell Comarcal. Segons Carles Palau, portaveu republicà “Els informes negatius als pressupostos d’enguany per part dels tècnics consultats, especialment la part que fa referencia a l’apartat de gestió de recursos humans; ens ha impedit poder recolzar els comptes per aquest 2022. Cal recordar que fa mes de 5 anys que s’està elaborant la relació de llocs de treball del Consell Comarcal del Pla d’Urgell i encara no tenim ni un document provisional”, lamenta Palau.

Pel que fa a la gestió del menjador escolar, els republicans recorden les queixes que els han fet arribar algunes escoles d’arreu de la comarca i reclamen a l’equip de govern una millor gestió, especialment ara que s’ha de licitar el servei de menjador pel curs vinent. “Tal i com hem manifestat altres vegades, des del Consell Comarcal s’haurien d’iniciar rondes de contactes amb les diferents AMPA, AFA i escoles, amb la finalitat de poder elaborar uns plecs de clàusules que cobreixin les necessitats reals de les escoles de la comarca. No podem permetre ni la nefasta gestió, ni que es continuïn comenten sempre les mateixes errades en el proper concurs”, apunta Carles Palau.

Tot i així, els republicans consideren que l’aportació feta als pressupostos amb la incorporació d’ambdues esmenes, ha permès solucionar dos dels aspectes més ‘negres’ d’aquest pressupost. “Però encara queda molta feina per fer, hi ha moltes altres qüestions que s’han de reconsiderar, reformular o solucionar d’aquests pressupostos, i això no serà mai possible si no hi ha una implicació més ferma per part de l’equip de govern”, diu Palau.