Prats de Lluçanès

L'OFICINA DELS MOSSOS? GAT PER LLEBRE

(Article de Montse Boladeres, Pere Vila i Glòria Borralleras - Grup Municipal d'ERC Prats de Lluçanès- i publicat a la revista "La Rella" 528)

"Propera obertura de l'oficina dels Mossos d'Esquadra a Prats" així i en negreta l'equip  de govern de l'Ajuntament de Prats de Lluçanès anunciava que "A partir del dimarts 7 de juny, Prats disposarà ja de la nova oficina dels Mossos d'Esquadra per fer denúncies i consultes als agents presencialment." A les següents informacions aparegudes, l'anomenada "oficina" ja s'anava diluïnt amb explicacions menys grandiloqüents.

Que no et venguin gat per llebre. Aquest espai d'atenció ciutadana és una bona notícia; és una bona notícia perquè tindrem 5 hores al mes algun/a agent de Mossos d'Esquadra per anar a tramitar una denúncia o fer una consulta presencialment, igual que el Cos de Mossos d'Esquadra fa a Sant Quirze de Besora o a altres poblacions del país. Però "la demanda històrica del Lluçanès" NO era aquesta. No és la notícia que volem ni esperem, ni per la que treballem des de fa tant de temps. O és que hi hem renunciat?

La demanda d'una oficina al Lluçanès va associada a tots els elements d'un servei que ha de tenir una comarca, per aquest motiu mateix tots els governs municipals de Prats que ho han treballat -Convergència i ERC- han obtingut la mateixa resposta: quan la comarca sigui oficial, en parlem. A imatge i semblança del camí recorregut pel Moianès.

I Prats i el Lluçanès què necessiten? Primer, governs que diguin la veritat, que treballin per la seva gent i la millora dels serveis i no que venguin gat per llebre (o que expliquin bé a la ciutadania els avenços aconseguits, que perquè vinguin eleccions no tot s'hi val.

Volem un govern municipal implicat, que faci feina, no grans titulars ni discursos.

Ens agrada el model policial de proximitat. La policia que camina, que volta, que cuida, que empatitza amb la gent. Que fa estratègies de prevenció. I volem que ho facin des d'una Comissaria de Mossos del Lluçanès, connectada amb la Catalunya Central, per atendre bé les necessitats i característiques del nostre territori.

No deixarem de treballar per això, i per explicar-ho bé a la ciutadania.