Premià de Mar

Sobre la moció de l´empadronament. Mireia Cardús d’ERC Premià de Mar - JuntsxPremià

Avui a l'Espai d'opinió dels grups municipals, la regidora d'ERC Premià de Mar-JuntsxPremià, Mireia Cardús, ha volgut parlar de la moció que van presentar al ple els partits del govern (PDeCAT Junts per Premià de Mar i el PSC –Units per Premià) en relació amb l'alta al padró municipal i que va ser aprovada pels vots a favor d'aquestes dues formacions juntament amb Ciutadans i els vots en contra de la resta de partits a l'oposició.

Ha exposat dos motius ben clars per fer-ho:

- El primer és perquè limitar l’accés a l’empadronament implica una retallada de drets fonamentals i no només cal explicar-ho, sinó que tocarà treballar per revertir-ho si s’acaba duent a terme.

- I el segon és perquè en diverses ocasions durant la celebració del passat ple, es va tractar a l’oposició de "marquetineros" i populistes i aquesta moció és totes dues coses.

Ens explica la regidora que el govern va presentar aquesta moció, fent-se càrrec de la proposta de la Coordinadora d'Associacions de Veïns, que preocupats per la manca d'una solució legislativa per fer front al creixent fenomen de l'ocupació i a les seves màfies, atribueixen al sistema d'empadronament que teníem fins dimecres passat com a efecte crida per fomentar l'ocupació. Afegeix que s'entén la preocupació dels nostres veïns i fins i tot els motius pels quals la COAV va presentar aquesta moció a tots els grups municipals.
El que no s'entén és com en comptes d'optar per fer pedagogia entre els ciutadans sobre un tema tan delicat i esquivar els discursos que busquen la provocació i la confrontació entre diferents sectors de la població, per fer créixer l'odi cap a certs col·lectius de la nostra societat, s'ha optat per portar aquesta moció al ple com a una solució per evitar l'augment de pisos ocupats en el nostre municipi. Un augment que segons els informatius de TV3, es contradiu amb les dades reportades pels Mossos d'Esquadra en què les ocupacions durant el primer semestre del 2020 han baixat un 25% respecte al mateix període del 2019.

La Mireia Cardús també assenyala que la moció es presentava amb els requisits d'assimilar l'alta del padró municipal a la pràctica comuna dels municipis veïns, quan per exemple, a Vilassar de Mar així no és i al Masnou, precisament, aquest passat mes de Juliol es portava a proposta de la CUP una moció per garantir el dret a l'empadronament en la línia dels acords de la moció presentada per Premià Acull l'octubre del 2018 en el nostre Ajuntament i que va ser aprovada amb el vot a favor de TOTS els grups del plenari.

En definitiva, ha expressat la preocupació del grup municipal per les conseqüències de l'aplicació d'aquesta moció, que, a la llarga, alimentarà les màfies il·legals que s'aprofiten de les traves administratives per cobrar taxes importants a les persones més vulnerables i més ara, que ens trobem en una situació de crisis econòmica i social en la que no ens podem permetre el luxe de posar a la corda fluixa els drets fonamentals de les persones.
Ara més que mai, ha recalcat, fer "populisme" a costa dels més desemparats és d'una irresponsabilitat enorme i voler blindar en el nostre municipi el dret a l'empadronament barrejant els conceptes d'empadronament i ocupació com si una cosa comportés l'altra és un gran error.

Aquí teniu l´enllaç de la notícia: