Premià de Mar

ERC a l´espai d'opinió de Ràdio Premià de Mar: El pacte per la mobilitat comarcal sostenible i una proposta de debat sobre la ràdio local.

El nostre regidor Daniel Torras ha intervingut en l'espai d'opinió dels grups municipals a Ràdio Premià de Mar. En les seves declaracions ha destacat l'aval de la Mesa per la Mobilitat del Maresme al Pacte per la Mobilitat Sostenible al Maresme, després d'un impuls decidit per part del Consell Comarcal.
Aquest pacte, que ha sigut aprovat per unanimitat de tots els grups polítics, reclama la millora de les infraestructures ferroviàries i viàries per aconseguir una gestió més eficaç dels serveis de transport públic i per impulsar la promoció de la mobilitat activa en general.

L'acord suposarà més benestar per als premianencs i pels maresmencs en el seu conjunt, incidint el regidor en el fet que ara era el moment de treballar-lo i impulsar-lo des de les institucions i la societat, i apuntant que en aquest sentit calia un Premià de Mar fort i ben decidit per poder maximitzar pel nostre poble els beneficis del pacte. Des d'esquerra s´ha treballat fermament per l'alliberament del peatge i la pacificació de l'N-II i ara això és una oportunitat fruit de la insistència i l'esforç, també de la societat civil.

Un dels principals punts del pacte se centra en com millorar la funcionalitat de la C-32 ara que quedarà lliure de peatge l'agost del 2021. Serà molt determinant la reconfiguració la C-32 per poder captar el trànsit que actualment utilitza la xarxa local. També és important el fet de saber transformar l'N-II en una via més cívica i integrada en l'entorn i més permeable amb la façana litoral. Això ens permetria fomentar una via per arribar a peu o en bicicleta, per exemple, als pobles de l'entorn. En aquests punts, Premià de Mar, com a ciutat central del Baix Maresme ha de participar activament i ha de liderar els debats.

Un altre punt important serà la millora del transport públic, tant amb nous itineraris com en freqüència. Això afectaria el tren i als busos interurbans. Es tractaria, doncs, d'oferir com més oportunitats millor per a un transport sostenible que dissuadís a la ciutadania d´agafar el seu vehicle particular. Actualment, el transport públic encara és molt lluny de les necessitats que tenim al Maresme i a Premià en particular.

Passant a un altre tema, en Daniel Torras ha posat l'accent en el fet que Ràdio Premià de Mar començava una nova temporada, agraint a tots els seus professionals l'esforç que fan dia a dia, ja que un mitjà local és importantíssim per un poble com el nostre, doncs, a part de transmetre informació, vertebra, connecta iniciatives i crea identitat. Per això ha indicat que des d'ERC – Junts x Premià convidaven a iniciar un debat obert per definir quin mitjà local necessitem avui en dia al segle XXI, ja que, com sabem, han canviat les formes de consumir informació i de relacionar-se amb els canals d'informació locals. Seria molt beneficiós per al poble iniciar aquest debat sobre com ha de ser, per entendre'ns, la nostra ràdio.

Cliqueu aquí per escoltar la intervenció.