Premià de Mar

Mocions d´ERC Premià de Mar - JuntsxPremià presentades pel Ple del dimecres 18 de novembre.

Imatge Esther de Prades
Avui la Mireia Cardús del grup municipal d'ERC+ JxP ens ha explicat a Radio Premià de Mar, quines són les mocions que es presenten en el ple de novembre, que se celebrarà el dimecres dia 18:

Moció per la modificació del reglament orgànic municipal més conegut com a ROM i per la millora de la transparència.

Es demana que s'inclogui en el redactat del reglament la necessitat de donar compte a l'inici de la part de control de tots els Plens municipals, de totes aquelles Resolucions d'alcaldia i els Acords de la Junta de Govern que s'hagin esdevingut des de l'última sessió plenària
També es demana, a proposta de tres grups polítics o bé de la cinquena part dels membres del Ple, la possibilitat de constituir el mecanisme per fer comissions temporals informatives específiques o comissions d'investigació sobre qualsevol assumpte que sigui de competència.

Moció per a instar al Govern Espanyol a ampliar i mantenir la prohibició d'executar llançaments de desnonaments.

L'emergència de l'habitatge és un fet i un greu problema social que creix més amb l'actual situació de pandèmia. Durant aquests darrers mesos a Premià de Mar ha hagut de fer front a diversos desnonaments o intents de desnonament. Sense anar més lluny, ahir mateix hi va haver un.
El que demana Esquerra és fer tot el possible, de manera directa o indirecta, per evitar els desnonaments de totes les persones en situació de vulnerabilitat, sigui aquesta sobrevinguda o no arran de la Covid-19, i evitar-ho de manera indefinida mentre existeixi una situació de crisi econòmica i social com l'actual.
Per això volen que des del consistori, es demani al govern de l'Estat Espanyol ampliar i mantenir la prohibició d'executar llançaments de desnonaments a més de demanar una moratòria universal indefinida dels desnonaments si no hi ha una alternativa de l'habitatge digna, com a mínim fins que la situació d'emergència sanitària s'acabi; afegint l'excepció d'aquells petits propietaris que entren en vulnerabilitat i necessitin l'habitatge.

La regidora també ha volgut fer un comentari sobre la Taula de reactivació social i econòmica, sent conscient que el sr. alcalde en va fer esment en el programa "Parla l'alcalde" a on va agrair el treball i les aportacions de tots els que participaven en la Taula, ha volgut insistir en el fet que ERC Premià de Mar mai va voler bloquejar aquesta taula com ha intentat transmetre el Sr. David Gutiérrez en diverses ocasions, sinó que des del principi no van estar d'acord ni amb les formes, ni amb els tempos ni amb el fet que fos condició sine qua non per aprovar uns pressupostos, que pensen que s'han d'elaborar també tenint en compte altres factors.

ERC Premià de Mar no vol de cap manera que hi hagi la temptació d'utilitzar la taula com a xantatge polític des de cap dels seus representants.
Premià de Mar necessita que s'implementin mesures de manera urgent i immediata per afrontar aquesta greu situació a conseqüència de la qual, hi ha persones que ho estan passant molt malament i per tant, celebren que s'hagin tingut en consideració les aportacions i la reivindicació en bloc de l'oposició per tal de reconduir el format de la taula.

Podeu escoltar-la clicant aquí.